23948sdkhjf

Matsmart växer: ”Fördubblas”

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Matsmart omsatte 160 miljoner förra året. Vid årets slut räknar vd:n med ytterligare en fördubbling av omsättningen: ”Vi letar dubbelt så stora lokaler”. Företagets samarbete med Paradiset nomineras till Livsmedelspriset.

Martsmart som levererar boxar med svinnvaror har haft en imponerande tillväxttakt sedan starten 2014. Omsättningen har ökat snabbt.

Läs också: Axfoods miljardavtal för superlagret klart

  • 2015: 26 miljoner
  • 2016: 69 miljoner
  • 2017: 160 miljoner.

Nu räknar vd:n Karl Andersson med ytterligare en fördubbling till 2018 års bokslut.

Vi ser att kundtillströmningen ökar i stadigt takt. Fler och fler inser fördelarna med att sälja varor som annars hamnar i soptunnan. Det är en win-win för alla, säger han till Fri Köpenskap.

Det 10 000 kvadratmeter stora lagret i Katrineholm sysselsätter 120 anställda, men kostymen håller på att växas ur. Företaget letar nu efter nya.

När man växer som vi gör tycks man alltid ta i för lite, så den här gången ska vi åtminstone ha dubbelt så stora lokaler.

Matsmarts boxar levereras över hela landet, och företaget har nyligen nomineras till livsmedelspriset. Detta för kedjans ekoboxar som levereras i samarbete med Paradiset.

Det är en uppskattad box som försvinner snabbt när vi lägger upp dem. Vi ser fram emot ett brett samarbete med Paradiset. 

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

TEKNIK
Adyen lanserar Swish-lösning för butik

VRG ansöker om rekonstruktion

Sko- och accessoarkoncernen har ansökt om rekonstruktion. Nu väntar ytterligare nedläggning av butiker, personalneddragningar och ökat fokus på egna varumärken för att öka marginalerna.

På nytt jobb
Axfoods nya presschef hämtas från Klarna

Kappahl ritar om organisationen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

Nyhetsbrev

Odd Molly gasar på: Förvärvar second hand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Arkiv

Svensk Handel: Varannan svensk handlar under Black friday

Leveriet växlar upp – och får efterföljare

Atrium Ljungberg utökar sitt postombudskoncept – Diös och Grosvenor Europe följer efter.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

På nytt jobb
Sportkedja med ny marknadschef

DEBATT
”Dags att omvärdera vad en butik är”

Peter Scherr på Popup Agency i en debattartikel om att butikslokaler bör ses som ytor för marknadsföring.

Böter för Bauhaus för skyltar utan bygglov

Varumärkespris till hemelektronikkedjan

Årets julklapp om Elon får välja

Hit flyttar Skapa glädje

Flygplatsbutik för Newbie

Matsatsning i Grosvenors köpcentrum

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Vd:n om Marqet: Vi är medvetna om att vi har en resa att göra

Enligt Ingvar Larsson kommer det att bli en bättre helhetsupplevelse för kunden när MQ blilr Marqet.

Det går bra för Walmart – jätten höjer prognosen

Ny e-plattform tynger Clas Ohlsons oktober

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke: ”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Boozt skriver ned prognos

Nike plockar bort sina produkter från Amazon

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Han förenar tre kedjor i en butik

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Sålde för 41,7 miljoner på en dag – nytt rekord för Gekås

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

På nytt jobb
Finanschef blir vd

Nu separeras RNB

Skönhet ökade mest i e-handeln

På nytt jobb
Köpcentrumjätte utser ny vd

Webhallens förra vd vill gamifiera handeln

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Sänd till en kollega

0.188