23948sdkhjf

Netto släpper nytt butiksformat: ”Första i sitt slag”

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Här presenteras Nettos nya koncept – Netto 3.0. ”Butiken blir toppmodern.”

Den 1 november slår Netto upp sin nya butik i Tybble utanför Örebro. Konceptet benämns Netto 3.0 och blir kedjans nya ansikte utåt. Formatet har testats med framgång i fem butiker i Danmark.

Butiken blir toppmodern med mycket mer fokus på färskvaror, säger Isabell Rosenö, distrikschef hos Netto Sverige till Fri Köpenskap.

Butiken får större kylar och mer utrymme i såväl kött- som frukt och grönt-avdelningen.

Exakt hur många kvadratmeter det rör sig om kommer att variera en aning, men det är en markant skillnad jämfört med tidigare Nettobutiker säger Isabell Rosenö.

Dessutom gör kedjan en stor satsning på bake off-bröd som förvisso redan testats i några utvalda butiker.

Det har varit ett väldigt uppskattat inslag i de butiker som har testats, så vi tror väldigt mycket på det.

Butiken blir kedjans tredje i Örebro-området, och öppnar i den tidigare Ica Nära-butikens lokaler. Förutom en uppfräschning i färgsättning görs också vissa förändringar i kundvarvet. Den så kallade ”marknadsplatsen” där Netto sålt tillfälliga partier av kampanjvaror förändras.

Tidigare samlade vi alla varor på samma ställe. I det nya konceptet har vi delat upp dem och lagt dem i noggrannare anslutning till liknande varor. Varor besläktade med exempelvis finkemikaler läggs i anslutning till den avdelningen, förklarar Isabell Rosenö.

Förhoppningen är att kundvarvet blir mer effektivt och lättnavigerat för kunderna.

Det här är något som har efterfrågats och vi tror att det kommer att bli väldigt bra, säger Isabell Rosenö.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Svidande kritik mot livsmedelsjättarna

Minskad omsättning för Björn Borg

Så ska Ikea komma närmare storstadskunderna

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att skapa integrerade köpcentrumlägen.

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Nu släpps Coops nya app

Arkiv

Handeln skuggades under en dag

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Packat och klart på 59 sekunder

Handlarna tror på julen

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Han är ny ledamot i Axel Johnson

Electrolux vd på ny post.

Torkan slår mot julgranarna

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Loomis skriver jätteavtal i USA

Kläder, hemelektronik och skönhet i topp under Black friday

Så mycket ökar omsättningen jämfört med i fjol, enligt Svensk Handel.

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Ytterligare en Ica-butik upphör

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.143