23948sdkhjf

Stark sommarförsäljning ger Indiska självförtroende

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Mode- och inredningskedjans försäljning ska enligt uppgift ha ökat rejält under sommaren i såväl fysik butik som e-handeln. Satsningen på starka mönster och färger ska ha slagit väl ut.

Mode- och inredningskedjans försäljning ökade enligt egna uppgifter med 14 procent under perioden maj till juli.

Under juli ökade kedjans försäljningen i jämförbara butiker med 30 procent och i e-handeln med 80 procent och sajten lockade nära 1 miljon besökare.

Därefter har utvecklingen fortsatt varit god för kedjan som enligt egna uppgifter ökade försäljningen med drygt 10 procent under augusti. Satsningen på färger och mönster, omtag i butiksexponering och generösare storlekspann ska ha bidragit till den goda utvecklingen som nu ger kedjan råg i ryggen att fortsätta på inslagen väg.

- Det känns fantastiskt att de förändringar vi arbetat stenhårt med sedan i vintras äntligen börjar bära frukt. Sommarens stora kampanj som frontats av Linnea Henriksson har tagits emot oerhört väl av våra kunder. Utöver detta har båda våra försäljningskanaler – säljare i butik och ansvariga för e-handeln jobbat stenhårt under sommaren och agerat snabbfotat, säger Karin Lindahl, vd för Indiska i en kommentar.

Karin Lindahl är sedan i mitten av oktober i fjol ägare och vd i kedjan som hon då förvärvade av grundarfamiljen Thambert.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ny förhandlingschef på Svensk Handel

Byggvaruhandlare öppnar ny butik

Panduro outsourcar logistiken

Sängtillverkare öppnar butik

Handelns aktörer i upprop för sänkt hastighet

Flera kedjor vill till nytt handelsområde i Umeå

Nyhetsbrev

Domino's ägare lämnar Norden – vill sälja svenska verksamheten

Arkiv

De tar plats i Handelns ekonomiska råd

Här öppnar JC

Engagemang slår läge när e-handeln växer

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

1

Nu öppnar Mall of Tripla – med inomhussandstrand och nya modekedjor

Aspirerar på att bli det största köpcentrumet i Norden med shopping, restauranger och upplevelser på fem våningar.

TEKNIK
Sila snacket med AI-teknikens hjälp

Feedback Lab by Differ hjälper kunder tolka vad konsumenterna säger mellan raderna.

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Scorett utvecklar second hand-konceptet

På nytt jobb
Får nytt jobb hos köpcentrumjätten

Ska utveckla butiksutbudet i Unibail-Rodamco-Westfields samtliga centrum i Sverige.

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

XXL gör riktad nyemission: ”September en utmanande månad”

Här är Gina Tricots nya etableringar

Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Clas Ohlson växer kraftigt online

Nelly lämnar Falkenberg

Hemtex varslar på huvudkontoret

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Jaktkedja i konkurs

Handeln ritar om städerna

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Här öppnar Skincitys första butik

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Iittala ut – Sandqvist in

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.145