23948sdkhjf

Stark sommarförsäljning ger Indiska självförtroende

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Mode- och inredningskedjans försäljning ska enligt uppgift ha ökat rejält under sommaren i såväl fysik butik som e-handeln. Satsningen på starka mönster och färger ska ha slagit väl ut.

Mode- och inredningskedjans försäljning ökade enligt egna uppgifter med 14 procent under perioden maj till juli.

Under juli ökade kedjans försäljningen i jämförbara butiker med 30 procent och i e-handeln med 80 procent och sajten lockade nära 1 miljon besökare.

Därefter har utvecklingen fortsatt varit god för kedjan som enligt egna uppgifter ökade försäljningen med drygt 10 procent under augusti. Satsningen på färger och mönster, omtag i butiksexponering och generösare storlekspann ska ha bidragit till den goda utvecklingen som nu ger kedjan råg i ryggen att fortsätta på inslagen väg.

- Det känns fantastiskt att de förändringar vi arbetat stenhårt med sedan i vintras äntligen börjar bära frukt. Sommarens stora kampanj som frontats av Linnea Henriksson har tagits emot oerhört väl av våra kunder. Utöver detta har båda våra försäljningskanaler – säljare i butik och ansvariga för e-handeln jobbat stenhårt under sommaren och agerat snabbfotat, säger Karin Lindahl, vd för Indiska i en kommentar.

Karin Lindahl är sedan i mitten av oktober i fjol ägare och vd i kedjan som hon då förvärvade av grundarfamiljen Thambert.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Lindex ägarbolag byter vd

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Nyhetsbrev

Butik 140 för optikkedjan

Arkiv
1

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Nu vill de också handla mat på nätet

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

Ikea i pionjärsatsning på biobränsle till havs 

Nu drar elektronikkedjan upp tempot digitalt

Ännu en butik stänger – här breder butiksdöden ut sig

Lågprisjättens e-handel lanserad

På nytt jobb
Vd-skifte hos Apoteksgruppen

Hon kliver in som vd efter en snabb karriär hos Apotekskedjan.

TEKNIK
Googlesökningar blir erbjudanden i butikens skärmar

Digital skärmteknik ersätter de traditionella skyltarna.

Här expanderar Jysk

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Team Sportia-butik i konkurs

Coop-chef anklagas för trakasserier av 20 kvinnor – en försökte ta livet av sig

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Så sålde Clas Ohlson

Ikeas testkoncept läggs ned

Twilfit till Åhléns

Lantmännen och Granngården i utökat samarbete

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125