23948sdkhjf

Svenska kedjan ska expandera i Danmark

| Av Redaktionen | Tipsa redaktionen

Planerar flera nya butiker på andra sidan sundet.

Biltema har i dag 140 varuhus i de nordiska länderna. Och många fler planeras. Strategin är att köpa tomtmarken, bygga med högsta kvalitet samt sedan själva äga och förvalta varuhusen på bästa sätt.

Läs också: Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

I dag har Biltema 11 danska varuhus och gjorde förra året sitt bästa resultat hittills i Danmark med intäkter på 22 miljoner kronor, skriver Jyllands-Posten.

Och nu planerar kedjan alltså att öppna ännu fler varuhus. 

– Vi drömmer hela tiden om att öppna fler varuhus och nu har styrning i modellen för det. Så det är bara att hitta bra lokaler med bra lägen, säger Jacob Møller, vd för Biltema i Danmark i ett pressmeddelande.

Planen går ut på att Biltema ska äga både marken, bygga varuhusen och driva dem själva och för att lyckas med det har företaget startat sitt egna fastighetsbolag. 

Läs också: Biltema i stor logistiksatsning

I dag äger Biltema Real Estate en majoritet av alla varuhus. Det innebär att bolaget totalt äger 800 000 kvadratmeter, ytterligare 200 000 kvm är under byggnation eller planeras kommande år. Därmed med kommer Biltema nå ett viktigt delmål, 1 miljon kvadratmeter. Det gör Biltema till en stor fastighetsaktör i Norden.

Med sina 140 varuhus är Biltema också en av de största detljhandelskedjorna i Norden.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Svensk Handel: Varannan svensk handlar under Black friday

Odd Molly gasar på: Förvärvar secondhand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

Kappahl ritar om organisationen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

Nyhetsbrev

Leveriet växlar upp – och får efterföljare

Atrium Ljungberg utökar sitt postombudskoncept – Diös och Grosvenor Europe följer efter.

Arkiv

DEBATT
”Dags att omvärdera vad en butik är”

Peter Scherr på Popup Agency i en debattartikel om att butikslokaler bör ses som ytor för marknadsföring.

Varumärkespris till hemelektronikkedjan

Hit flyttar Skapa glädje

Årets julklapp om Elon får välja

Böter för Bauhaus för skyltar utan bygglov

Flygplatsbutik för Newbie

På nytt jobb
Sportkedja med ny marknadschef

Matsatsning i Grosvenors köpcentrum

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Vd:n om Marqet: Vi är medvetna om att vi har en resa att göra

Enligt Ingvar Larsson kommer det att bli en bättre helhetsupplevelse för kunden när MQ blilr Marqet.

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke: ”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Det går bra för Walmart – jätten höjer prognosen

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Ny e-plattform tynger Clas Ohlsons oktober

MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Nike plockar bort sina produkter från Amazon

Boozt skriver ned prognos

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Han förenar tre kedjor i en butik

Kinnevik drar sig ur tysk möbelsajt

Sålde för 41,7 miljoner på en dag – nytt rekord för Gekås

Sängtillverkare fortsätter satsa på fysiska butiker

På nytt jobb
Finanschef blir vd

Nu separeras RNB

Skönhet ökade mest i e-handeln

På nytt jobb
Köpcentrumjätte utser ny vd

Webhallens förra vd vill gamifiera handeln

Leveranser sänkte Zetadisplays omsättning

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Sänd till en kollega

0.133