23948sdkhjf

Allt ska online – Inditex storsatsar på e-handel

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Samtliga av koncernens åtta koncept ska vara tillgängliga för kunder överallt i världen 2020.

Samtliga av modekoncernen varumärken och koncept ska finnas tillgängliga överallt i världen via e-handel 2020. Det framgick under en presentation som den spanska modekoncernens vd och koncernchef Pablo Isla höll i samband med nyöppningen av Zaras butik på Corso Vittorio Emanuele i Milano på tisdagen.

Läs också: Rekordomsättning för Inditex

Satsningen gäller även där koncernen inte har fysiska butiker. I dag har koncernen nätförsäljning på 49 marknader och fysiska butiker på 96 marknader.

Vid utgången av 2017 uppgick antalet för de 8 koncepten till 7 475 varav 2 118 var butiker för Zara.

Zara är ocksådet av koncepten som har högst e-handelsnärvaro i dag och finnns online på 47 marknader.

Under presentationen framgick även att på samtliga marknader där koncernen har fysiska butiker ska ett integrerat lagersystem finnas tillgängligt som kan servera även kunder som lagt beställningar online.

Därtill ska RFID användas för samtliga koncept och inte bara som i dag för Zara och Uterqüe 2020.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jaktkedja i konkurs

På nytt jobb
Får nytt jobb hos köpcentrumjätten

Ska utveckla butiksutbudet i Unibail-Rodamco-Westfields samtliga centrum i Sverige.

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Scorett utvecklar second hand-konceptet

XXL gör riktad nyemission: ”September en utmanande månad”

Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Nyhetsbrev

Här är Gina Tricots nya etableringar

Arkiv

Hemtex varslar på huvudkontoret

Clas Ohlson växer kraftigt online

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Nelly lämnar Falkenberg

Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Nu når Instabox halva Sverige samma dag

Här kommer Happy Food Stores andra butik

TEKNIK
Global Samsungdirektör: Mobil säkerhet har aldrig varit viktigare

Nick Dawson om Asiens försprång och säkerhetsriskerna med Internet of things.

Swedbank Pay och Verifone fördjupar samarbetet

Musikkedja i konkurs – stort antal svenska butiker berörda

Twilfit i rekonstruktion

Underklädeskedjan har över 100 miljoner kronor i skulder.

På nytt jobb
Hon blir ny landschef för Stadium i Sverige

klart vem som efterträder Daniel Löfkvist på sportkedjans största marknad.

Twilfits ordförande om rekonstruktionen: "Vi ska signifikant minska antalet butiker"

Picard bygger om alla butiker och öppnar nya

Här öppnar Skincitys första butik

Handeln ritar om städerna

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Iittala ut – Sandqvist in

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Så sålde Dustin

Här dyker Lagerhaus också upp

Så sålde hemelektronik i september

Ny e-handelsfusion i outdoorbranschen

Över en kvarts miljard på en månad – nytt försäljningsrekord för e-handlaren

Afound byter kurs – ska satsa mer digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.347