23948sdkhjf

Allt ska online – Inditex storsatsar på e-handel

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Samtliga av koncernens åtta koncept ska vara tillgängliga för kunder överallt i världen 2020.

Samtliga av modekoncernen varumärken och koncept ska finnas tillgängliga överallt i världen via e-handel 2020. Det framgick under en presentation som den spanska modekoncernens vd och koncernchef Pablo Isla höll i samband med nyöppningen av Zaras butik på Corso Vittorio Emanuele i Milano på tisdagen.

Läs också: Vd-skifte hos Inditex

Satsningen gäller även där koncernen inte har fysiska butiker. I dag har koncernen nätförsäljning på 49 marknader och fysiska butiker på 96 marknader.

Vid utgången av 2017 uppgick antalet för de 8 koncepten till 7 475 varav 2 118 var butiker för Zara.

Zara är ocksådet av koncepten som har högst e-handelsnärvaro i dag och finnns online på 47 marknader.

Under presentationen framgick även att på samtliga marknader där koncernen har fysiska butiker ska ett integrerat lagersystem finnas tillgängligt som kan servera även kunder som lagt beställningar online.

Därtill ska RFID användas för samtliga koncept och inte bara som i dag för Zara och Uterqüe 2020.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kinnevik säljer i Zalando

Nu vill regeringen införa skatt på plastbärkassar

På nytt jobb
Trio ska sköta ruljansen i och omkring Mood

Dagligvaruindex: Augusti stark månad

Byter läge efter 25 år

På nytt jobb
Får nytt jobb hos Boozt

Nyhetsbrev

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Arkiv

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Kungsängen testar också pop up-koncept

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Nordligaste Byggmaxbutiken

Ökad försäljning för H&M

Nätbokhandlaren varslar personal

1

DEBATT
Ur & Penns vd: Om hyresvärden inte vill samarbeta tackar vi för oss

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Här stänger G-Star Raw

Axfood ville också köpa Netto

Ska garantera Lindex säkerhet

Kappahl ut – NA-KD in

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Här öppnar Busfrö Nytt & Bytt

Deichmann öppnar nytt och bygger om

Ica ökar – stort som smått

Coop vill sälja 115 Netto-fastigheter

På nytt jobb
Ny vd för Payex

Sällanköpshandeln stod still

Högtalarmärke satsar på tillfällig yta

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.176