23948sdkhjf

Välgörenhetsjulklapp gör comeback

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Det dröjer ytterligare tre månader innan tomten knackar på dörren. Men Myrorna är ute i god tid och slår ett slag för sin färdiginslagna gåva med hemligt innehåll.

I fjol var den hemliga julklappen en stor försäljningsframgång så i år har butikerna redan laddat med extra många paket. Allt överskott från försäljningen går till att hjälpa människor som har det svårt.

– Många vill göra gott i juletider, och för många är givmildhet och godhet budskap som går hand i hand med julen. Myrorna ger människor möjligheten att göra gott året om, men med julklappen hoppas vi att ännu fler väljer en hållbar gåva att lägga under granen, säger Caisa Ingemarsdotter, försäljningschef på Myrorna.

Läs också: Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Innehållet i julklappen är hemligt och varje klapp är unik. Ett paket kan innehålla allt ifrån ljusstakar eller porslin, till pocketböcker, spel och prylar. Klapparna är handplockade och inslagna av Myrornas personal.

Julklappen säljs i Myrornas butiker runtom i landet, för 50 kronor styck och finns i butik med start vecka 47. Nytt för i år är att julklappen även finns tillgänglig för företag som gåva till medarbetare eller kunder, med möjligheten att välja vilken summa innehållet ska motsvara.

Allt överskott från försäljningen går till Frälsningsarméns sociala arbete. Pengarna används till exempel till behandlingshem för missbrukare, skyddade boenden för kvinnor utsatta för trafficking, sommarkollo för barn eller frukost, värme, dusch och rena kläder till en hemlös.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Panos säljer sitt livsverk

Badklädesmärket Panos Emporio blir norskt.

Trendbrott: Nätet viktigast för byggkunderna

Årets franchisekedja korad

Här byter Elgiganten läge

Optikkedjan expanderar – fyra nya butiker i vår

Har snart 141 butiker.

Polarn O. Pyret håller RNB uppe

Nyhetsbrev

Coca-Cola ändrar formen: ”Största satsningen sedan 1971”

Arkiv

Lidl fick betala 250 000 – kan bli mycket dyrare för andra

Gina Tricot ska spara 200 miljoner kronor

30 tjänster ska bort på huvudkontoret i Borås och därtill dras timmar ned i butikerna.

Jysk till Irland – ska öppna 15 butiker

Modekedjan flyttar kassan ut i butiken

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Lindex ägarbolag byter vd

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

Butik 140 för optikkedjan

2

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Nu vill de också handla mat på nätet

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

Här expanderar Jysk

Team Sportia-butik i konkurs

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.184