23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vändning för H&M

Försäljningen ökade med 9 procent under tredje kvartalet.

Koncernens försäljning för tredje kvartalet, juni till augusti, uppgick till 64,8 miljarder (59,3) vilket var en ökning med 9 procent  jämfört med motsvarande kvartal föregående år.

Exklusive moms och mätt i lokala valutor steg försäljningen med 4 procent till  en omsättningen om 55,8 miljarder (51,2 miljarder).

I rapporten skriver koncernen att det fortsatta omställningsarbetet för att möta bland annat nya digitala villkor och förändrade köpmönster lett till förbättrad försäljningsutveckling och ökade marknadsandelar på många marknader under kvartalet.

I rapporten framgår dock att implementeringen av nya logistiksystem på några av koncernens viktiga marknader som USA, Frankrike, Italien och Belgien haft en stor negativ  påverkan på försäljnings- och kostnadsutvecklingen.

"De nya logistiksystemen möjliggör en snabbare och effektivare varuförsörjning samt en ökad integration mellan butik och online", heter det i rapporten.

Rapporten för de senaste nio månaderna kommuniceras 27 september.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.124