23948sdkhjf

Vändning för H&M

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Försäljningen ökade med 9 procent under tredje kvartalet.

Koncernens försäljning för tredje kvartalet, juni till augusti, uppgick till 64,8 miljarder (59,3) vilket var en ökning med 9 procent  jämfört med motsvarande kvartal föregående år.

Läs också: Dustin skruvar upp hållbarhetsarbetet – rekryterar från H&M

Exklusive moms och mätt i lokala valutor steg försäljningen med 4 procent till  en omsättningen om 55,8 miljarder (51,2 miljarder).

I rapporten skriver koncernen att det fortsatta omställningsarbetet för att möta bland annat nya digitala villkor och förändrade köpmönster lett till förbättrad försäljningsutveckling och ökade marknadsandelar på många marknader under kvartalet.

I rapporten framgår dock att implementeringen av nya logistiksystem på några av koncernens viktiga marknader som USA, Frankrike, Italien och Belgien haft en stor negativ  påverkan på försäljnings- och kostnadsutvecklingen.

"De nya logistiksystemen möjliggör en snabbare och effektivare varuförsörjning samt en ökad integration mellan butik och online", heter det i rapporten.

Rapporten för de senaste nio månaderna kommuniceras 27 september.

Mer om: H&M
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Heminredningsmärke i konkurs

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Nyhetsbrev

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Arkiv

Direkten öppnar – Intersport stänger

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

176 miljoner till MQ

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Han är ny i Lek- & Babybranschen

Zetadisplay visar stark tillväxt

Sjunde butiken för Dogman

Här stänger Åhléns också

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

Så bygger du en lockande monter

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Lidl-butik vid gränsen försenas

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.124