23948sdkhjf

Vändning för H&M

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Försäljningen ökade med 9 procent under tredje kvartalet.

Koncernens försäljning för tredje kvartalet, juni till augusti, uppgick till 64,8 miljarder (59,3) vilket var en ökning med 9 procent  jämfört med motsvarande kvartal föregående år.

Läs också: Hon ska bära Babybjörn

Exklusive moms och mätt i lokala valutor steg försäljningen med 4 procent till  en omsättningen om 55,8 miljarder (51,2 miljarder).

I rapporten skriver koncernen att det fortsatta omställningsarbetet för att möta bland annat nya digitala villkor och förändrade köpmönster lett till förbättrad försäljningsutveckling och ökade marknadsandelar på många marknader under kvartalet.

I rapporten framgår dock att implementeringen av nya logistiksystem på några av koncernens viktiga marknader som USA, Frankrike, Italien och Belgien haft en stor negativ  påverkan på försäljnings- och kostnadsutvecklingen.

"De nya logistiksystemen möjliggör en snabbare och effektivare varuförsörjning samt en ökad integration mellan butik och online", heter det i rapporten.

Rapporten för de senaste nio månaderna kommuniceras 27 september.

Mer om: H&M
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Succé för Coops obemannade nattbutik

På nytt jobb
MQ rekryterar ny design- och inköpschef

Nu öppnar Denim & Friends

Mode- och inredningskoncept till Skövde

Samarbete ska ge snabbare hemleveranser

Uniqlo säger tack med kampanj

Nyhetsbrev

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Arkiv

På nytt jobb
Från Hemköp till Rapunzel

Lyko ökar online

”Ingen lönsam framtid för handlare att vara billigast"

Arvid Axland är en av många talare som kommer till Retaildagen i oktober.

Jula väljer ny handelsplats

Före detta XL-Partner växlar vd

Icas nya butikskoncept – följ med in

Lagerhaus öppnar pop up-butik

På nytt jobb
Hon går till Apoteksgruppen

På nytt jobb
NK med ny marknadschef

Morris har stängt Stockholmsbutiken

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

På nytt jobb
Hon är ny vd för fastighetsjätten

På nytt jobb
Ny duo hos Nilson group

Team Sportia ut – Systembolaget in

Lågprisbyggmarknadskedjan till Flen

Em Home växer med fyra butiker

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Uthyrning av kläder i ombyggd H&M-butik

1

Ny XXL-skandal – riggade siffror för att kunna ange högre rabatter

På nytt jobb
Från Axfood till Gordon

Så sålde Björn Borg

Stark sommar för dagligvaruhandeln

Ökad omsättning men minskad vinst för Zetadisplay

Tron på framtiden ökar sakta men säkert

Kronans Apotek – nu även på NK

Uppåt för Clas Ohlson i juli

Här stänger H&M

Tempobutik i konkurs efter knappt ett år

Minskad försäljning för convenience

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.186