23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mall of Scandinavia mot trenden

Köpcentrumet ska ha nått nytt besöksrekord.

Sällanköpshandeln i köpcentrum backar för första gången på 30 år, men köpcentrumet Mall of Scandinavia lockar fler och visar enligt ägaren Unibail-Rodamco-Westfield nya rekordsiffror. Omsättningen uppgick i fjol till 4,3 miljarder kronor.

Under 2017 visar hela gruppen positiv tillväxt genom hela den Nordiska portföljen med ett jämförbart driftnetto på +7,6 procent. Försäljningen i Unibail-Rodamco-Westfields svenska köpcentrum ökade med +4,6 procent.

– Genom att skapa destinationer med ett brett utbud av såväl detaljhandel, dagligvaruhandel, service, restauranger, och nöjen ligger Mall of Scandinavia i framkant jämfört med både konkurrerande köpcentrum och e-handel, säger Lars-Åke Tollemark, vd i Norden för köpcentrumjätten Unibail-Rodamco-Westfield.

Just Mall of Scandinavia tog sig nyligen in på topp tio-listan med enbart köpcentrumverksamhet när HUI Research i samarbete med Datscha och Nordic Council of Shopping Centers, NCSC, publicerade kartläggning avseende Sveriges köpcentrum och handelsområden, ”Swedish Shopping Centre Directory”.

– Vi har en fortsatt god tillväxt i Mall of Scandinavia även i år, långt över index, säger Lars-Åke Tollemark i en kommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|