23948sdkhjf

Lågprisutmanaren öppnar i Stockholm

| Av Philip Wallin | Tipsa redaktionen

Halloween-pop-up-butik mitt i stan.

Mitt i stan på Regeringsgatan, med Gallerian på ena sidan och NK på den andra, gör Dollarstore sin debut i centrala Stockholm. Från den 5 oktober till den 3 november kommer butiken köra ett Halloween-tema med kostymer, skräckmasker, dödskallar, elektroniska figurer, godis, läsk. Allt man kan tänka sig inför den skräckinjagande högtiden.

Läs också: Dollarstore väljer nytt volymhandelsområde

Utbudet ser nästan likadant ut som i de vanliga Dollarstorebutikerna. Med undantag för lite större och jämförelsevis dyrare produkter:
– Det finns också ett unikt sortiment som du bara kan hitta här. Sånt som har en extratouch med ljud, ljus, rörelse och sensorer, säger lågpriskedjans marknadskoordinator Kelly Backlöf.

Efter Halloween skrudas lokalen om till ett Winter wonderland.
– Då kommer vi sälja allt för den perfekta julen.
Innehållet baseras på jultrender.
– Vill man till exempel ha en riktig Coca Cola-christmas kan man hitta det här, till ett väldigt schysst pris, säger hon.

Lokalen hyrs tillfälligt under de båda högtiderna. Den första januari flyttar Dollarstore ut.

Mannen bakom butikskedjan Peter Ahlberg ser den tillfälliga flytten till innerstan som en kul grej. På frågan om det finns intresse för en permanent citylösning svarar han nej – med tillägget att han inte utesluter framtida överraskningar.
– Det här är mer marknadsföring, för mig är det ett sätt att visa upp konceptet.

Läs också: Fyra nya butiker på ett bräde

Men det har inte varit lätt att hitta en lokal mitt i stan.
– Jag tror fastighetsägarna är rädda för att vi är för billiga helt enkelt, de blir nog oroliga för vad hyresgästerna ska tycka och tänka, säger han till Dagens Handel.

Däremot har Peter Ahlberg inget emot att expandera runt om Stockholm, till förorterna.
– Min våta dröm är att öppna tio butiker samma dag. Ringa in den här stan, säger han och skrattar.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ny förhandlingschef på Svensk Handel

Byggvaruhandlare öppnar ny butik

Panduro outsourcar logistiken

Sängtillverkare öppnar butik

Handelns aktörer i upprop för sänkt hastighet

Flera kedjor vill till nytt handelsområde i Umeå

Nyhetsbrev

Domino's ägare lämnar Norden – vill sälja svenska verksamheten

Arkiv

De tar plats i Handelns ekonomiska råd

Här öppnar JC

Engagemang slår läge när e-handeln växer

1

Nu öppnar Mall of Tripla – med inomhussandstrand och nya modekedjor

Aspirerar på att bli det största köpcentrumet i Norden med shopping, restauranger och upplevelser på fem våningar.

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

TEKNIK
Sila snacket med AI-teknikens hjälp

Feedback Lab by Differ hjälper kunder tolka vad konsumenterna säger mellan raderna.

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Scorett utvecklar second hand-konceptet

På nytt jobb
Får nytt jobb hos köpcentrumjätten

Ska utveckla butiksutbudet i Unibail-Rodamco-Westfields samtliga centrum i Sverige.

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

XXL gör riktad nyemission: ”September en utmanande månad”

Här är Gina Tricots nya etableringar

Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Clas Ohlson växer kraftigt online

Nelly lämnar Falkenberg

Hemtex varslar på huvudkontoret

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Jaktkedja i konkurs

Handeln ritar om städerna

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Här öppnar Skincitys första butik

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Iittala ut – Sandqvist in

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.144