23948sdkhjf

Lågprisutmanaren öppnar i Stockholm

Halloween-pop-up-butik mitt i stan.

Mitt i stan på Regeringsgatan, med Gallerian på ena sidan och NK på den andra, gör Dollarstore sin debut i centrala Stockholm. Från den 5 oktober till den 3 november kommer butiken köra ett Halloween-tema med kostymer, skräckmasker, dödskallar, elektroniska figurer, godis, läsk. Allt man kan tänka sig inför den skräckinjagande högtiden.

Utbudet ser nästan likadant ut som i de vanliga Dollarstorebutikerna. Med undantag för lite större och jämförelsevis dyrare produkter:
– Det finns också ett unikt sortiment som du bara kan hitta här. Sånt som har en extratouch med ljud, ljus, rörelse och sensorer, säger lågpriskedjans marknadskoordinator Kelly Backlöf.

Efter Halloween skrudas lokalen om till ett Winter wonderland.
– Då kommer vi sälja allt för den perfekta julen.
Innehållet baseras på jultrender.
– Vill man till exempel ha en riktig Coca Cola-christmas kan man hitta det här, till ett väldigt schysst pris, säger hon.

Lokalen hyrs tillfälligt under de båda högtiderna. Den första januari flyttar Dollarstore ut.

Mannen bakom butikskedjan Peter Ahlberg ser den tillfälliga flytten till innerstan som en kul grej. På frågan om det finns intresse för en permanent citylösning svarar han nej – med tillägget att han inte utesluter framtida överraskningar.
– Det här är mer marknadsföring, för mig är det ett sätt att visa upp konceptet.

Men det har inte varit lätt att hitta en lokal mitt i stan.
– Jag tror fastighetsägarna är rädda för att vi är för billiga helt enkelt, de blir nog oroliga för vad hyresgästerna ska tycka och tänka, säger han till Dagens Handel.

Däremot har Peter Ahlberg inget emot att expandera runt om Stockholm, till förorterna.
– Min våta dröm är att öppna tio butiker samma dag. Ringa in den här stan, säger han och skrattar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078