23948sdkhjf

Kappahl skrotar butikskoncept

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekoncernen har nu stängt båda butikerna för det egna märket Hampton Republic 27.

Kappahl öppnade en första fristående butik för det egna märket Hampton Republic 27 i november 2015 i Mall of Scandinavia.

I mars 2016 öppnades den andra fristående butiken i Frölunda Torg. Vid tidpunkten för den öppningen sa dåvarande vd:n Danny Feltmann att ”att koncernen genom bredare variation av butiker skulle få rätt flexibilitet i etableringarna”. 


Läs också: Modekedja i heminredningssatsning

Men nu har satsningen gått om intet eller åtminstone pausats när butiken på Mall of Scandinavia nu lagts ned. När det gäller butikslokalen på Frölunda Torg så gjordes den i september ifjol om till en butik för Newbie.

-  De stämmer att vi stängt de båda fristående  butikerna  för märket. Hampton Republic 27 är ett mycket omtyckt varumärke och säljs i alla Kappahls butiker och det är fortfarande ett prioriterat märke. Men när det gäller att öppna fristående butiker för våra varumärken så har vi just nu valt att lägga allt fokus på Newbie, säger Charlotte Högberg, kommunikationschef hos Kappahl till Habit. 

Sortimentet för Hampton Republic 27 omfattar kläder till dam, herr och barn. Märket lanserades som ett herrmodemärke 2010 och 2013 tillkom damkläder under etiketten.

För Newbie har Kappahl fram till dags dato etablerat 22 butiker.

Modekoncernen  presenterar resultatet för fjärde kvartalet och helåret, september 2017 till augusti 2018, den 11 oktober.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Utmanaren släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Femte butiken för Hemcompaniet

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Nyhetsbrev

Heminredningsmärke i konkurs

Arkiv

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Direkten öppnar – Intersport stänger

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

176 miljoner till MQ

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.12