23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Skitmarginaler”

Därför räds inte dagligvaruhandelns vd:ar Amazon.

Här förklarar Coops vd Magnus Johansson varför den svenska dagligvaruhandeln inte är rädd för konkurrens från Amazon.

– Med de skitmarginaler vi har i den ordinarie verksamheten skulle inte Amazon ge sig in på dagligvaruhandel i Sverige, säger han på vd-panelen vid Center for Retailings 10-årsjubileum.

Det är i stället företagens kund- och transaktionsdata som är det verkliga guldet. Det är både han, Axfoods Klas Balkow och Icagruppens Per Strömberg överens om.

Läs mer om vd:arnas diskussion och jubileet i det senaste numret av papperstidningen Fri Köpenskap.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.17