23948sdkhjf

Fullföljer etableringsplan – två nya butiker i Stockholm

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Har öppnat butik i Täby centrum och innan jul väntar ytterligare en butik i Stockholm.

Scotch & Soda öppnade torsdag den 11 oktober butik om 140 kvadratmeter i Täby centrum. Därefter väntar öppning inom två månader av en butik i Mall of Scandinavia.

Butikspremiär planeras till innan julhandeln drar igång och då är det tänkt att  den pågående renoveringen av butikslokalen i Mall of Scandinavia stå färdig.

Sedan tidigare har det nederländska modeföretaget butik i Mood i Stockholm och Tony Wester, modeföretagets vd i Norden, ser absolut utrymme för fler butiker, även i Stockholm men även Göteborg.

I Malmö finns en butik i Hansa och därtill öppnade modeföretaget även butik i Hede Fashion Outlet.I Göteborg finns numera en butik på Södra Larmgatan, tidigare fanns två butiker i staden.

Med butiken i Mall of Scandinavia inräknad har modeföretaget sex butiker i Sverige och fler är att vänta enligt Tony Wester.

Förutom Stockholm så ska modebolaget växa fysiskt även i de andra nordiska huvudstäderna. Nyligen öppnades en butik i Köpenhamn på Pilestræde 29.

När Scotch & Soda gick ut med att företaget tagit över marknaden i december i fjol så kommunicerade bolaget att upp till 20 butiker kan se dagens ljus under de kommande åren. Ligger den planen kvar?

– Ja, vi står fast vid den etableringsplanen och jag tycker att med fyra huvudstäder och flera större regionstäder så är det en rimlig plan. Detta dessutom givet då vi är uppe i snart hälften av antalet butiker, säger Tony Wester till tidningen Habit.

Det var för ett år sedan som det nederländska modeföretaget plockade hem den Nordiska marknaden och utsåg samtidigt en vd för Norden med uppgift att stärka närvaron i fysisk butik och e-handel i regionen. Även nyckelmarknader som USA, Frankrike, Tyskland har tidigare tagits hem för att drivas i egen regi.

Tony Wester är sedan i augusti i fjol är verksam som vd för bolaget i Norden och har därmed ansvaret för Sverige, Norge, Danmark och Finland. Marknaderna som i mångt och mycket ligger nära varandra i köpbeteende och mode menar Tony Wester.

För att även komma nära återförsäljarna har modeföretaget showroom i Stockholm och Oslo.

– Att vi öppnar butiker har inget med att göra att vi inte prioriterar återförsäljarna. Tvärtom, vi tror att vår butiksstrategi gynnar våra återförsäljare.

I Sverige har Scotch & Soda ett drygt 60-tal återförsäljare.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

JC Penney på fallrepet – men förnekar konkursplaner

Möbelkedjan Room i konkurs

Saknade kapital och kompetens för att starta näthandel.

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Postnord återvände till förlust

Nyhetsbrev

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Arkiv

Amazon misstänks för konkurrensbrott – granskas av EU

På nytt jobb
Byggmax värvar CFO från Addnode

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Clas Ohlsons nätförsäljning dök

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

På nytt jobb
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Axfoods e-handelslyft

På nytt jobb
Hemmakväll får ny vd

Så ska turisterna lockas till designbutikerna

Designtorget bakom ny kartguide.

Lindex + Boozt = sant

På nytt jobb
Vd-skifte på Gents

På nytt jobb
Hon ska bära Babybjörn

Weekday öppnar i Lund

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

På nytt jobb
Hon tar över Klarsynt

XL-Bygg förvärvar två bygghandelsföretag

Nu är han ensam ägare till Gekås

Icas marknadsdirektör lämnar efter bara ett år

På nytt jobb
Lämnar ÖoB för Coop

Parfymutmanare stärker sig

Zalando skiftar till återvunnet

1 800 nya Amazonjobb i Frankrike i år

På nytt jobb
Ledningsskifte på Champion Norden

Ikea satsar på hemleverans av mat

TEKNIK
De ska placera Coop på den digitala kartan

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.141