23948sdkhjf

Filippa K i Amazons första fysiska modebutik i Europa

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Filippa K och danska Gestuz är två av de utvalda varumärkena när Amazon öppnar pop up-butik för mode i London, enligt Drapers Record och flera andra brittiska medier.

Läs också: Amazons garderob till Europa

Amazon Fashion öppnar på Baker Street i London den 23 oktober. Den tillfälliga butiken ska hålla öppet under fem dagar, till den 27 oktober, och blir e-handelsjättens första fysiska modebutikssatsning i Europa.

I den knappt 280 kvadratmeter stora butiken ska husera varumärken som Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Filippa K, Gestuz, Paul & Joe, Antik Batik, Love Moschino och Vans samt e.handelsjättens egna märken som Meraki, Find och Truth & Fable. Den tillfälliga butiken följer på den första permanenta modebutiken som Amazon öppnade i New York förra månaden.

Tanken med den nya butiken att den ska vara under den ständig förändring och byta teman, aktiviteter och upplevelser.

Under premiärdagen tisdag fokuseras på höst- och vintertrender, onsdagen på skönhet, torsdag på sport och välmående medan fredag och lördag dedikeras till streetmode och kläder för fest. Som en del i e-handlarens omnikanalssatsning så kan plagg köpas i butiken och via e-handlarens app.

Mer om: Amazon | Filippa K


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Packat och klart på 59 sekunder

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Så ska Ikea komma närmare storstadskunderna

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att skapa integrerade centrumlägen.

Nu släpps Coops nya app

Imaginärt för Carlings

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Arkiv

Handeln skuggades under en dag

Handlarna tror på julen

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Han är ny ledamot i Axel Johnson

Electrolux vd på ny post.

Torkan slår mot julgranarna

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Loomis skriver jätteavtal i USA

Kläder, hemelektronik och skönhet i topp under Black friday

Så mycket ökar omsättningen jämfört med i fjol, enligt Svensk Handel.

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Ytterligare en Ica-butik upphör

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

På nytt jobb
Lämnar Kappahl för Nelly

Går till tjänsten som inköpschef hos e-handlaren.

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Konkurserna minskar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.218