23948sdkhjf

Sportamore lanserar ny affärsmodell - Adidas först ut

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren gör det möjligt för externa leverantörer att sälja från egna lager via Sportamores nya plattform och minskar e-handlarens egna kapitalbehov.

E-handlaren lanserar en ny affärsmodell och teknisk plattform där Adidas blir första partner ut. Sportjätten ska sälja och leverera varor direkt från eget lager till konsument via Sportamores sajt.

- Vi är väldigt stolta över att kunna presentera Adidas, en av världens största leverantörer av sportartiklar, som första strategiska partner för vår nya tekniska plattform. Detta innebär att våra kunder får tillgång till ett bredare produktutbud än tidigare samtidigt som vi adderar djup till delar av det sortiment vi själva saluför utan ökad kapitalbindning. Affärsmodellen är ett spännande komplement till existerande affär och minskar det relativa kapitalbehovet, något som blir extra betydelsefullt i en kraftig tillväxtfas, säger Johan Ryding, vd på Sportamore i en kommentar.

Enligt ett pressmeddelande har Sportamore initialt erbjudit en handfull leverantörer möjlighet att delta i affärsmodellen.

Därtill breddar e-handlaren sortimentet med modemärken och plockar in produkter från Ecco, Filippa K, danska Bestsellers varumärken Jack and Jones, Only, Name It och Pieces samt solglasögonvarumärket Sunpocket som lanseras på sajten i våren 2019.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Packat och klart på 59 sekunder

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Så ska Ikea komma närmare storstadskunderna

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att skapa integrerade centrumlägen.

Imaginärt för Carlings

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Handeln skuggades under en dag

Arkiv

Nu släpps Coops nya app

Handlarna tror på julen

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Han är ny ledamot i Axel Johnson

Electrolux vd på ny post.

Torkan slår mot julgranarna

Loomis skriver jätteavtal i USA

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Kläder, hemelektronik och skönhet i topp under Black friday

Så mycket ökar omsättningen jämfört med i fjol, enligt Svensk Handel.

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Ytterligare en Ica-butik upphör

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

På nytt jobb
Lämnar Kappahl för Nelly

Går till tjänsten som inköpschef hos e-handlaren.

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Konkurserna minskar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.152