23948sdkhjf

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

| Av Mats Torgander / Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

H&M fortsätter att integrera sina fysiska butiker med online.

Nyligen lanserades click & collect på sex nya marknader och ambitionen
för nästa år är att mer än dubbla antalet marknader. Samtidigt planeras för
en uppgradering av H&M Club inför en fortsatt utrullning under 2019, en
utrullning som omfattar stora marknader som USA, Kanada och Ryssland.

Läs också: Ökad försäljning för H&M

Det uppger H&M:s kommunikationsavdelning i ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt.

Efter ett pilottest i åtta butiker i Londonområdet rullades konceptet click & collect, alltså möjligheten att hämta varor som beställts online i en H&M-butik, ut i hela Storbritannien förra hösten. Under de tre senaste veckorna har click & collect lanserats i Sverige, Spanien, Frankrike, Nederländerna, Danmark och Norge.

Att click & collect lanseras på nya marknader innebär i praktiken att H&M börjar
med ett visst antal butiker för att sedan utöka beroende på vilken efterfrågan som finns på tjänsten. I exempelvis Sverige finns click & collect i dag i ett första skede i 16 H&M-butiker.

Enligt H&M är ambitionen för 2019 att lansera click & collect på minst tio ytterligare marknader, vilket skulle ge en total på minst 17 marknader.

Parallellt håller H&M på att rulla ut H&M Club där ett medlemskap innebär fri frakt och fria returer för alla onlineköpare. Nyligen adderades Italien och Belgien och därmed finns H&M Club på totalt 16 marknader. Bland dessa utgör Kina ett undantag där onlineköparna inte får fria returer.

Under det första halvåret 2019 kommer H&M Club-upplevelsen "uppgraderas" på
samtliga 16 marknader, enligt kommunikationsavdelningen. Därefter, under det
första halvåret, kommer den nya H&M Club lanseras i USA. Förutom USA är ambitionen att under 2019 lansera H&M Club på ytterligare minst fem marknader: Kanada, Ryssland, Mexiko, Tjeckien och Ungern.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Lyko utreds av Konkurrensverket

Oro i handeln under årets sista månad

Rekordår för Cyberphoto

På nytt jobb
Lämnar Handelsrådet för universitet

Ökad försäljning för H&M

Vill klä bruden i secondhand

Nyhetsbrev

Modebutikskoncept blickar framåt efter rekonstruktion

Arkiv

Årets modejulklapp utsedd

Mjukt och mysigt i modepaketen om Svensk Handel Stil och Swedish Fashion Council får välja.

Nytt initiativ för etisk handel

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Skistar

Kliver på som vd och koncernchef innan sommaren.

Möbelbutik stänger – efter 120 år

Convenience växer i betydelse

Vd säljer i Sportamore

Tre varumärken på gemensam yta

Rekord i etableringar för Synsam

På nytt jobb
Ny vd till Boomerang

Modebolaget har under en längre tid haft en tillförordnad vd.

På nytt jobb
Ny vd på ÖoB

Gamestop stänger alla nordiska butiker

Aktiekursen rasade efter kedjans vinstvarning.

Ägarskifte i Nilson group

På nytt jobb
Från Viaplay till Adlibrisgruppen

Blir chef för ny avdelning.

Chimi eyewear tar över efter Nespresso

"Svårt att motivera hållbarhetsaspekten i att kassera fullt funktionsduglig inredning"

Industriavfall och upcyclat i Marqets tredje butik.

Cervera e-handelssatsar – flyttar centrallagret

Ska korta ledtiderna till kund med e-handelsfokuserad anläggning.

Mod gav utmärkelse

Indiskas vd prisas av kvinnligt nätverk.

Musikbutik återuppstår efter kedjekonkursen

Derome fortsätter att växa i Skåne 

Sex tips för färre returer

Japansk kedja till Gallerian

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

De föreslås till MQ:s styrelse

Apotea bästa nätbutik – igen

Kedjorna som är bäst på mersälj

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.159