23948sdkhjf

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

| Av Mats Torgander / Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

H&M fortsätter att integrera sina fysiska butiker med online.

Nyligen lanserades click & collect på sex nya marknader och ambitionen
för nästa år är att mer än dubbla antalet marknader. Samtidigt planeras för
en uppgradering av H&M Club inför en fortsatt utrullning under 2019, en
utrullning som omfattar stora marknader som USA, Kanada och Ryssland.

Läs också: Hon ska bära Babybjörn

Det uppger H&M:s kommunikationsavdelning i ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt.

Efter ett pilottest i åtta butiker i Londonområdet rullades konceptet click & collect, alltså möjligheten att hämta varor som beställts online i en H&M-butik, ut i hela Storbritannien förra hösten. Under de tre senaste veckorna har click & collect lanserats i Sverige, Spanien, Frankrike, Nederländerna, Danmark och Norge.

Att click & collect lanseras på nya marknader innebär i praktiken att H&M börjar
med ett visst antal butiker för att sedan utöka beroende på vilken efterfrågan som finns på tjänsten. I exempelvis Sverige finns click & collect i dag i ett första skede i 16 H&M-butiker.

Enligt H&M är ambitionen för 2019 att lansera click & collect på minst tio ytterligare marknader, vilket skulle ge en total på minst 17 marknader.

Parallellt håller H&M på att rulla ut H&M Club där ett medlemskap innebär fri frakt och fria returer för alla onlineköpare. Nyligen adderades Italien och Belgien och därmed finns H&M Club på totalt 16 marknader. Bland dessa utgör Kina ett undantag där onlineköparna inte får fria returer.

Under det första halvåret 2019 kommer H&M Club-upplevelsen "uppgraderas" på
samtliga 16 marknader, enligt kommunikationsavdelningen. Därefter, under det
första halvåret, kommer den nya H&M Club lanseras i USA. Förutom USA är ambitionen att under 2019 lansera H&M Club på ytterligare minst fem marknader: Kanada, Ryssland, Mexiko, Tjeckien och Ungern.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Team Sportia ut – Systembolaget in

På nytt jobb
Hon går till Apoteksgruppen

På nytt jobb
NK med ny marknadschef

På nytt jobb
Ny duo hos Nilson group

5 tips som lyfter upplevelsen vid provrummen

Jysks grundare avliden – ”Vi har mist en enastående köpman”

Nyhetsbrev

Em Home växer med fyra butiker

Arkiv
1

Ny XXL-skandal – riggade siffror för att kunna ange högre rabatter

Lågprisbyggmarknadskedjan till Flen

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Uthyrning av kläder i ombyggd H&M-butik

Nelly söker ny logistiklösning

Elon och Hemmy gör slut

På nytt jobb
Från Axfood till Gordon

Stark sommar för dagligvaruhandeln

Så sålde Björn Borg

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Fortsatt trögt för Odd Molly

Ökad omsättning men minskad vinst för Zetadisplay

Muji: "Vi vill växa i Europa”

På fredag öppnar den japanska kedjan ny butik om 1 216 kvadratmeter i egen regi på Åhléns city i Stockholm. En stor del av ytan är mode.

Så snabbt ökar Ica på nätet

Tron på framtiden ökar sakta men säkert

Nu finns Åhléns skönhetskoncept på nätet

Kronans Apotek – nu även på NK

Uppåt för Clas Ohlson i juli

Tempobutik i konkurs efter knappt ett år

Här stänger H&M

Minskad försäljning för convenience

Anrik bokhandel stänger efter 131 år

Här öppnar Newbie härnäst

BoConcept vinner internationellt franchisepris

Blev inlåst på Byggmax

På nytt jobb
Lämnar Björn Axén för Kronans Apotek

Bygghandeln omsätter mer

Butik för Brothers i konkurs

Inredningsföretag med ny ägare

Se alla Företagens egna nyheter

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.185