23948sdkhjf

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

| Av Nyhetsbyrån Dirket | Tipsa redaktionen

Kinesiska jätten slog ett nytt rekord.

Den kinesiska e-handlaren Alibaba satte nytt försäljningsrekord vid söndagens "Singles Day", även om tillväxttakten avtar. Det rapporterar Reuters.

Försäljningen under dygnet med erbjudanden uppgick till 213,5 miljarder yuan,
motsvarande cirka 30,7 miljarder dollar.

Läs också: Alibaba slutar leverera till Sverige

Det innebär en ökning med 27 procent från föregående års försäljning vid
"Singles Day", då ökningen i årstakt var 39 procent, och ligger i nedre delen
av det spann som analytiker hade väntat sig.

"Singles Day" började i Kina som ett sorts alternativ till Alla hjärtans dag
men har sedan Alibaba engagerat sig blivit ett gigantiskt
försäljningstillfälle på nätet, med bland annat uppmärksammade livevents

Läs också: Klipp: Världens största e-handlare om framtiden
inför öppningen.

Omsättningen överstiger den totala för såväl Black Friday som Cyper Monday i
USA.

Bedömare har samtidigt pekat på att rekorden i sig inte har samma inverkan på
Alibabas nettovinster. Tidigare i november justerade också Alibaba ned sin
helårsprognos för intäkterna med hänvisning till makroekonomiska faktorer.

Mer om: Alibaba
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Microsoft köper mark i Sverige

Arkiv

Dole säljer i Sverige och Finland

Flera finalister i marknadsföringstävling

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

Lyko börjar med paketskåp

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

Betaltjänsten Glase lägger ner

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Matsmart retirerar från Norge

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.178