23948sdkhjf

Imaginärt för Carlings

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan lanserar helt digital kollektion.

Carlings lanserar den helt digitala kollektionen Neo-Ex tillsammans med den artificiella influencern Perl.www.

Kunden som köper något av plaggen i kedjans webbutik för mellan 100 till 300 kronor får inget faktiskt plagg med sig hem men däremot en möjlighet att visa sin kreativitet och uttryck i plaggen på bild. Efter köpet i webbutiken laddar kunden upp ett foto på sig själv och får därefter plagget monterat på bilden som sedan kan användas i sociala medier.

- Carlings har alltid uppmuntrat människor att uttrycka sig själva och sin egen stil genom kläder. I och med Neo-Ex hoppas vi kunna utmana oss själva och hela branschen att ta nästa steg för att utforska hur mode kan existera i den inte så avlägsna digitala framtiden, säger Ronny Mikalsen, vd på Carlings.

Kollektionen har tagits fram med hjälp av digitala skräddare, 3D-designer, och är inspirerad av gamingvärlden.

Alla intäkter från försäljningen av de 19 "plaggen" som ingår kollektionen går direkt till WaterAid.

Mer om: Carlings
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Dole säljer i Sverige och Finland

Arkiv

Flera finalister i marknadsföringstävling

Microsoft köper mark i Sverige

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

Lyko börjar med paketskåp

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

Betaltjänsten Glase lägger ner

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Matsmart retirerar från Norge

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.185