23948sdkhjf

Imaginärt för Carlings

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan lanserar helt digital kollektion.

Carlings lanserar den helt digitala kollektionen Neo-Ex tillsammans med den artificiella influencern Perl.www.

Kunden som köper något av plaggen i kedjans webbutik för mellan 100 till 300 kronor får inget faktiskt plagg med sig hem men däremot en möjlighet att visa sin kreativitet och uttryck i plaggen på bild. Efter köpet i webbutiken laddar kunden upp ett foto på sig själv och får därefter plagget monterat på bilden som sedan kan användas i sociala medier.

- Carlings har alltid uppmuntrat människor att uttrycka sig själva och sin egen stil genom kläder. I och med Neo-Ex hoppas vi kunna utmana oss själva och hela branschen att ta nästa steg för att utforska hur mode kan existera i den inte så avlägsna digitala framtiden, säger Ronny Mikalsen, vd på Carlings.

Kollektionen har tagits fram med hjälp av digitala skräddare, 3D-designer, och är inspirerad av gamingvärlden.

Alla intäkter från försäljningen av de 19 "plaggen" som ingår kollektionen går direkt till WaterAid.

Mer om: Carlings
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Hon är ny ordförande för Apoteket

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

På nytt jobb
Ska utveckla projekt hos RSD

Blir senior konsult och ska arbeta med strategisk rådgivning och utveckling av handelsplatser.

På nytt jobb
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Fortsatt positivt för Akademibokhandeln

Fairtrade ökar kraftigt

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Från HUI till Citycon

Arkiv

Stockmann sänker prognos – oförändrat för Lindex

Convenience fortsätter växa

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen

Plantagen satsar på trädgårdstjänster – lanserar Trädgårdshjälpen

Daniel Wellington ökar utdelningen

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Orkla

Fyra nya Byggmax-butiker på en dag

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Starkt första kvartal för Byggmaterialhandeln

Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

Lokalbyte för Esprit

Apotekarns i ny miljö

Lindexaktuell designer lanserar barnkläder

Matpriskollens undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

Jula i god form

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Butikerna hyllar vårbudgeten

Picadeli fortsätter expandera

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Så sålde Clas Ohlson

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Lågprismodekedja i konkurs

Ica bygger nytt e-handelslager i Göteborg

Vasakronans vd lämnar efter 11 år

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.152