23948sdkhjf

Minskad omsättning för Björn Borg

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Men kraftig ökning av försäljningen på nätet.

Björn Borgs nettoomsättning minskade med 1,3 procent i det tredje kvartalet till 203 miljoner kronor. Rensat för valutaeffekter minskar omsättningen med 6,1 procent.

Läs också: Dyster kvartalsrapport från H&M

Det framgår av ett pressmeddelande.

Björn Borgs e-handel växte med 51 procent i kvartalet där framförallt konverteringen av trafiken på hemsidan var bättre än föregående år. Omsättningen i Benelux minskade mot föregående år med 23 procent. Både grossist och detaljistförsäljningen tappade mot föregående år. Jämförbara butiker minskade med 6 procent och totalt backade detaljistförsäljningen med 20 procent.

Jämförbar butikstillväxt i Sverige var 1 procent och i Finland +17 procent.

Björn Borgs mål är sedan tidigare att nå en omsättning om 1 miljard kronor
2019 med en rörelsemarginal på minst 15 procent. På rullande tolv månader
ligger omsättningen nu på 0,7 miljarder kronor och marginalen på 10,5
procent.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Dole säljer i Sverige och Finland

Arkiv

Flera finalister i marknadsföringstävling

Microsoft köper mark i Sverige

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

Lyko börjar med paketskåp

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

Betaltjänsten Glase lägger ner

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Matsmart retirerar från Norge

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.147