23948sdkhjf

Åhléns drar igång nytt affärsområde

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Startar ny digital satsning.

Varuhuskedjan startar nytt digitalt affärsområde som ska gå under namnet Åhléns Market place.

Läs också: Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Det framgår av en platsannons där varuhuskedjan söker en så kallad onboarding manager för det nya digitala affärsområdet.

Sökande, som ska ingå i ett team av tre personer, ska ha erfarenhet från en liknande roll, kunna driva projekt och ha erfaranhet av e-handel och ha mycket god förståelse, kunskap och intresse för tekniska plattformar heter det.

Exakt vad och vilka aktörer eller om det är Åhléns själva som ska sälja på den nya digitala marknadsplatsen framgår inte.

Habit har sökt Åhléns pressavdelning för en kommentar.

Mer om: Åhléns
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nätbokhandlaren varslar personal

DEBATT
Ur & Penns vd: Om hyresvärden inte vill samarbeta tackar vi för oss

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Här stänger G-Star Raw

Axfood ville också köpa Netto

Ska garantera Lindex säkerhet

Nyhetsbrev

Kappahl ut – NA-KD in

Arkiv

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Här öppnar Busfrö Nytt & Bytt

Deichmann öppnar nytt och bygger om

Dubbla stolar för Svensk Digital Handels vd: "Spännande utmaning"

Per Ljungberg går in som kommunikationschef hos Svensk Handel.

Deras skönhetssatsning i stöpet – klädmärket i nytt bolag

"Jag siar att e-handelsdöden kommer gå ännu snabbare än butiksdöden"

Robert Axelsson är ny vd för Cama gruppen som ligger bakom e-handelsbutikerna Trendcarpet och Hatshop.

Så ser nya NK Sport ut

Blek modehandel – skoförsäljningen rasade

Smarteyes första butik i Köpenhamn

Handeln minskar – logistikbranschen tuffar på

Ica ökar – stort som smått

Coop vill sälja 115 Netto-fastigheter

Sällanköpshandeln stod still

På nytt jobb
Ny vd för Payex

Högtalarmärke satsar på tillfällig yta

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Himla breddar utbudet med förvärv

Tredje butiken för Ellos Home

Elon lanserar ekonomitjänst för handlare

På nytt jobb
Kasthall rekryterar försäljningsdirektör

5

Kritikstorm mot Mio efter viral film

Clas Ohlson fördubblar vinsten

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.12