23948sdkhjf

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

H&M lanserar unisexkollektion med Eytys den 24 januari 2019.

Kollektionen innefattar inte bara skor utan även kläder, accessoarer och väskor. Därtill finns en mindre barnkollektion vilken blir den första för målgruppen för modemärket som grundades av Max Schiller och Jonathan Hirschfeld våren 2013.

Kollektionen innefattar sneaker och boots i läder, mocka, bomull och kanvas och klädesplagg som jackor, toppar, byxor och jeans i materialval som twill, lack, nylon och rådenim.

färgpaletten finns petroleumgrönt, gult, beige, mörk indigo och svart. Alla skor säljs i specialdesignad kartong med konstverk skapat av den kanadensiska konstnären Zoe Barcza.

- Med detta samarbete hoppas vi kunna introducera H&M-kunden till vår designfilosofi med robust och fuss-free design, där stil suddar ut könsgränser och funktion går före detaljer. I den här kollektionen handlar allt om proportioner – att skapa en tydlig unisex-silhuett med lösa passformer och grova skor. Det är Eytys vision om en generisk look som boostar kundens integritet, attityd och självförtroende, säger Max Schiller, creative director på Eytys i en kommentar. 

Lansering sker i utvalda butiker världen över samt online.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078