23948sdkhjf

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Gina Tricot lanserar nu varumärket i Kina initialt via onlinebutik kopplad till WeChat och i vår är ambitionen att  öppna butik på T-mall.

Sociala medier-plattformen WeChat har med funktioner som e-handel, meddelanden, telefoni, transaktioner och miniprogram 1 miljard använadare dagligen.

Till WeChat-sidan kopplas olineshoppen Kaimen, där kunderna kan köpa produkterna, som drivs av svenska distributionsföretaget Johan & Johan som drivs av Johan Aledal och Johan Wikander.

– Hela vårt team är enade i vår vision där vi blickar framåt och testar nya vägar för att möta kunden med högsta relevans. Att ta oss in på den kinesiska marknaden blir ett naturligt steg för oss då vi har vårt produktionskontor i Shanghai. Det här är fas ett, ambitionen för fas två är att öppna en flagship store på T-mall under våren 2019. Det är en oerhört spännande tid vi går in i som bolag, säger Magnus Månsson, vd Gina Tricot.

I samband med den digitala lanseringen öppnades även en pop up-butik på varuhuset Isetan West Nanjing Road i Shanghai och Gina Tricot ska även fortsatt sälja produkter i Kina också offline.

På onlinebutiken Kaimen får Gina Tricot sällskap av andra svenska varumärken som Johan & Johan distribuerar som Bread & Boxers, Stiga games, Stenströms och Mini Rodini. 

Satsningen i Kina är också en del i modekedjans digitala satsning med en ny  B2B-avdelning för att möta kundens digitala köpbeteende och för att öka synligheten via just digitala marknadsplatser dit också  Zalando och Nelly räknas.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Årets matbluff – här är finalisterna

Palmolja i det svenska smöret och äppelbas i grönsaksjuicen. 120 nomineringar har blivit fem finalister: ”Här har man verkligen lurat kunderna”.

Hon blir ny vd för KF

"Ett spännande och utmanande uppdrag."

Axfood backar efter matbluffen

Nu säljs lagret ut

Här lägger Ica Supermarket ned

Biltema i stor logistiksatsning

120 000 kvadratmeter extra lageryta och satsning på logistiken ska klara kraftig expansion.

Nyhetsbrev

Konkursad kedja stänger butik

Arkiv

Nettos ägare vill köpa BR

Avbröt utförsäljningen – nu pågår förhandlingar.

H&M tappar expansionschef - går till köpcentrumaktör

Så summerar Mio 2018

På nytt jobb
Hon blir vd för Blocket

Hämtar vd från Tele 2.

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Jysk väljer Malmöcentrum

Så sålde Clas Ohlson

Öppnar i Östersund

Butiken blir sportkedjans 15:e och till att börja med är det en tillfällig yta om 1 000 kvadratmeter.

Hööks i nya händer

Jula förvärvar hästsportkedjan.

Han ska leda modeföretag

Ägarna rekryterar vd till Whyred och Hope från Axel Johnson, uppger Habit.

Han lämnar Qliro

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Kortare lokalkontrakt när inbromsning i konjunktur och ökad e-handel väntar

Han är DHL Express nya vd

Efterträdaren till Ted Söderholm är klar.

Så ska Lyko få till ett omnikanalerbjudande

Best of Brands i konkurs

Rekonstruktionen kunde inte rädda modekedjan.Bolaget har nu försatts i konkurs.

Här stänger Hemtex efter 20 år

Här öppnar H&M

Ny finanschef på Scandi Standard

Från byggbranschen till möbelkedja

Digitala butiker ska utmana Amazon

Han lämnar Lindex

Klartecken för kompetenslyft

Ännu ingen ny ägare till modekedja

Här levereras maten direkt in i bilen

På nytt jobb
Ny vd på Circle K

Nytt uppdrag för Kenneth Bengtsson

Ny marknadsdirektör hos Reitan

Amazon har det kämpigt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.329