23948sdkhjf

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Gina Tricot lanserar nu varumärket i Kina initialt via onlinebutik kopplad till WeChat och i vår är ambitionen att  öppna butik på T-mall.

Sociala medier-plattformen WeChat har med funktioner som e-handel, meddelanden, telefoni, transaktioner och miniprogram 1 miljard använadare dagligen.

Till WeChat-sidan kopplas olineshoppen Kaimen, där kunderna kan köpa produkterna, som drivs av svenska distributionsföretaget Johan & Johan som drivs av Johan Aledal och Johan Wikander.

– Hela vårt team är enade i vår vision där vi blickar framåt och testar nya vägar för att möta kunden med högsta relevans. Att ta oss in på den kinesiska marknaden blir ett naturligt steg för oss då vi har vårt produktionskontor i Shanghai. Det här är fas ett, ambitionen för fas två är att öppna en flagship store på T-mall under våren 2019. Det är en oerhört spännande tid vi går in i som bolag, säger Magnus Månsson, vd Gina Tricot.

I samband med den digitala lanseringen öppnades även en pop up-butik på varuhuset Isetan West Nanjing Road i Shanghai och Gina Tricot ska även fortsatt sälja produkter i Kina också offline.

På onlinebutiken Kaimen får Gina Tricot sällskap av andra svenska varumärken som Johan & Johan distribuerar som Bread & Boxers, Stiga games, Stenströms och Mini Rodini. 

Satsningen i Kina är också en del i modekedjans digitala satsning med en ny  B2B-avdelning för att möta kundens digitala köpbeteende och för att öka synligheten via just digitala marknadsplatser dit också  Zalando och Nelly räknas.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här stänger Åhléns också

Swish växer snabbast inom e-handeln

Getswish vd: I fysisk handel återstår mycket att göra.

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

På nytt jobb
Han går till Nelly

Här öppnar Jem & Fix – blir butik nummer 50

Swisslog byggde ut e-jättens automatlager

Nyhetsbrev

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Arkiv

Modebolaget Jascha i konkurs

Bolaget bakom modemärket har på egen begäran ansökt om konkurs.

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Från Nelly till Lyko

Butikskedja i konkurs – försäljning pågår

Vill bli möblernas Uber

Så ska Lekextra expandera i Sverige

Letar fler handlare och vill även satsa på e-handel. "Självklart har vi en agenda och plan framöver för att expandera vår form av e-handel."

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

Därför ställdes 7-Eleven om till pizzerior

Icabanken prisad av Claes-Göran Sylvén

Retail Experience Live: "Kundresan i butik slutar inte vid kassan"

Anton Granlund om det goda kundbemötandet.

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

Här är Alibabas första Ego-butik – se bilderna

Ökad rörelseförlust för Boozt

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

Lidl-butik vid gränsen försenas

Camilla Malmströms konkurs: "Butikerna är fortsatt öppna"

Tillfälligt för solglasögonmärke

Bygghemma växer genom förvärv

De prisades under Retail Awards

Elektronikkedjan öppnar butik 171

Stark försäljning i Icabutikerna

Tradera i paketsamarbete med Postnord

Butik 144 för Jysk

Ica och Kivra i unikt kvittosamarbete

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.129