23948sdkhjf

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Gina Tricot lanserar nu varumärket i Kina initialt via onlinebutik kopplad till WeChat och i vår är ambitionen att  öppna butik på T-mall.

Sociala medier-plattformen WeChat har med funktioner som e-handel, meddelanden, telefoni, transaktioner och miniprogram 1 miljard använadare dagligen.

Till WeChat-sidan kopplas olineshoppen Kaimen, där kunderna kan köpa produkterna, som drivs av svenska distributionsföretaget Johan & Johan som drivs av Johan Aledal och Johan Wikander.

– Hela vårt team är enade i vår vision där vi blickar framåt och testar nya vägar för att möta kunden med högsta relevans. Att ta oss in på den kinesiska marknaden blir ett naturligt steg för oss då vi har vårt produktionskontor i Shanghai. Det här är fas ett, ambitionen för fas två är att öppna en flagship store på T-mall under våren 2019. Det är en oerhört spännande tid vi går in i som bolag, säger Magnus Månsson, vd Gina Tricot.

I samband med den digitala lanseringen öppnades även en pop up-butik på varuhuset Isetan West Nanjing Road i Shanghai och Gina Tricot ska även fortsatt sälja produkter i Kina också offline.

På onlinebutiken Kaimen får Gina Tricot sällskap av andra svenska varumärken som Johan & Johan distribuerar som Bread & Boxers, Stiga games, Stenströms och Mini Rodini. 

Satsningen i Kina är också en del i modekedjans digitala satsning med en ny  B2B-avdelning för att möta kundens digitala köpbeteende och för att öka synligheten via just digitala marknadsplatser dit också  Zalando och Nelly räknas.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Lindex ägarbolag byter vd

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

Nyhetsbrev

1

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Arkiv

Butik 140 för optikkedjan

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

Ännu en butik stänger – här breder butiksdöden ut sig

Nu vill de också handla mat på nätet

Ikea i pionjärsatsning på biobränsle till havs 

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

Nu drar elektronikkedjan upp tempot digitalt

På nytt jobb
Vd-skifte hos Apoteksgruppen

Hon kliver in som vd efter en snabb karriär hos Apotekskedjan.

Lågprisjättens e-handel lanserad

Här expanderar Jysk

TEKNIK
Googlesökningar blir erbjudanden i butikens skärmar

Digital skärmteknik ersätter de traditionella skyltarna.

Coop-chef anklagas för trakasserier av 20 kvinnor – en försökte ta livet av sig

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Team Sportia-butik i konkurs

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Ikeas testkoncept läggs ned

Så sålde Clas Ohlson

Twilfit till Åhléns

Lantmännen och Granngården i utökat samarbete

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.121