23948sdkhjf

Amazon har det kämpigt

Det går knackigt för nätjättens livsmedelssatsning.

Amazon har satsat stort på livsmedelsbranschen bland annat genom satsningar på automatiserade butiker, inköpet av kedjan Whole Food samt expansion av leveranstjänsten Prime Now. Trots detta har antalet Amazon Prime-medlemmar som handlar livsmedel minst en gång i månaden backat på årsbasis, det visar en undersökning utförd av investmentbanken UBS, det skriver Bloomberg News.

En annan undersökning från Brick Meets Click visar även att de som handlar på Amazon i snitt spenderar 74 dollar per månad på livsmedel, vilket är långt under snittet på 200 dolllar som gäller för de som handlar i fysiska butiker.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Ny butik för Jollyroom: ”Vi har letat efter rätt lokal under en lång tid”
Panduro öppnar butik för Kreatima i Danmark
H&M närmare marginalmålet
Nordic Nest Group värvar varumärkesstrateg
Motonets nästa jättevaruhus till Örebro – ”Ett toppenläge”
Hit flyttar Urban Outfitters
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.14