23948sdkhjf

Ny marknadsdirektör hos Reitan

Ska leda ny enhet för inköp och marknadsföring för Pressbyrån och 7-Eleven.

I höstas fick den svenska delen av Reitan Convenience, som driver Pressbyrån och 7-Eleven-butikerna, en ny vd i Mariette Kristensson. Nu har hon utsett AnnaMaria Carnemark till ny inköps- och marknadsdirektör. AnnaMaria Carnemark tar klivet upp från rollen som marknadschef för Pressbyrån för att leda den nya inköps- och marknadsavdelningen som bildas från årsskiftet. Samtiga 490 butiker drivs som franchise, men inköp och marknadsföring sköts centralt.

– Genom att framåt arbeta som en enhet är vår ambition att kunna vara ännu mer snabbrörliga, komma närmare kunden och vad som idag efterfrågas, säger AnnaMaria Carnemark i ett uttalande.

Mariette Kristensson tillträdde i oktober som vd för Reitan Convenience Sweden AB och tryckte på gasen direkt. Minst 20 nya butiker ska öppnas inom det närmaste året. Bildandet av den nya enheten är ett led i det arbetet.

– Syfte med organisationsförändringen är främst att bli mer kundorienterad samt att effektivisera arbetet. AnnaMaria har de senaste åren visat stor förmåga att leda den förändringsresa vi är inne på och har en bra förståelse för vår bransch och dess utmaningar, säger Mariette Kristensson.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Samarbete och pandemi islossning för snabbväxande skokedja
De är finalister i ”Årets Centrumutvecklare 2023”
Debatt: Agera nu för att skydda varumärket i den virtuella världen
Mekonomen stänger i Finspång
Hööks testar breddad pop up i Nordstan
Här öppnar Gina Tricot outletbutik
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125