23948sdkhjf

Nystartar i hållbarhetens tecken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hållbart i fokus hos The Lobby som byter innehåll för femte gången.

Handelsexperimentytan The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm presenterar i veckan nytt innehåll som går under namnet Tomorrow is now.

Med nya skiftet läggs fokus på cirkulära affärsmodeller och nya möjligheter. På plats på ytan ska designer, skräddare, snickare, stylister och varumärken finnas och bland annat ska workshops, inspirationsträffar och föredrag om bland annat remake och redesign erbjudas.

Varumärken på plats är bland andra Myrorna och Myrornas upgrade, Stadsmissionen, Remake, Röda Korset och Erikshjälpen med ett sortiment av kläder, design och inredning.

- Tillsammans med konsumenter och flera utställande varumärken kommer vi i början av 2019 att utforska alternativen till att köpa nytt: hur mode och inredning kan hyras eller bytas ut, uppgraderas, lagas och redesignas. Vi vill skapa en plattform där retailers och konsumenter kan mötas för att inspirera varandra utan pekpinnar, säger Göran Swärdh, konceptansvarig The Lobby och affärsutvecklare hos AMF Fastigheter och som tillsammans med Annette Lind Adamsson, medgrundare av modemärkena Legnology och Soot Sthlm, är initiativtagare till innehållsskiftet.

Mer om:The Lobby
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Grand Parfymeri i konkurs: "Vi föll på målsnöret"

Heminredningsmärke i konkurs

Bakslag för Norge: Så kraftigt ökade gränshandeln

Här öppnar Mio - handlarduo satsar med ny butik

Reitan öppnar butik nummer 400

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Nyhetsbrev

Femte butiken för Hemcompaniet

Arkiv

Utmanaren släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Klarna öppnar pop up-butik

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

176 miljoner till MQ

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Direkten öppnar – Intersport stänger

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.217