23948sdkhjf

Nystartar i hållbarhetens tecken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hållbart i fokus hos The Lobby som byter innehåll för femte gången.

Handelsexperimentytan The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm presenterar i veckan nytt innehåll som går under namnet Tomorrow is now.

Med nya skiftet läggs fokus på cirkulära affärsmodeller och nya möjligheter. På plats på ytan ska designer, skräddare, snickare, stylister och varumärken finnas och bland annat ska workshops, inspirationsträffar och föredrag om bland annat remake och redesign erbjudas.

Varumärken på plats är bland andra Myrorna och Myrornas upgrade, Stadsmissionen, Remake, Röda Korset och Erikshjälpen med ett sortiment av kläder, design och inredning.

- Tillsammans med konsumenter och flera utställande varumärken kommer vi i början av 2019 att utforska alternativen till att köpa nytt: hur mode och inredning kan hyras eller bytas ut, uppgraderas, lagas och redesignas. Vi vill skapa en plattform där retailers och konsumenter kan mötas för att inspirera varandra utan pekpinnar, säger Göran Swärdh, konceptansvarig The Lobby och affärsutvecklare hos AMF Fastigheter och som tillsammans med Annette Lind Adamsson, medgrundare av modemärkena Legnology och Soot Sthlm, är initiativtagare till innehållsskiftet.

Mer om:The Lobby
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Team Sportia-butik i konkurs

”Ju större företag, desto mindre vill de framstå”

Blinks vd Tomas Conradi om vad som krävs av framtidens butiker.

På nytt jobb
Färgstark ny vd i Bygma

Rekryteras från Tikkurila.

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

På nytt jobb
Detaljhandelsleverantör ska stärka kommunikationen

Nyhetsbrev

Hushållen drar ner på byggvaror

Arkiv

Leksakskedjans konkurs blev Mios chans – öppnar i efterlängtat läge

Japansk detaljhandelskedja till Sverige

Usupso med över 1 000 butiker världen över har öppnat i Triangeln.

Blekt kvartal för MQ – fortsätter rasa

NK-kvarter kan byggas ut och om

Näthandlare tror på framtiden

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Nytt samarbete för kameraövervakning

Tillfälligt för inredningsaktör

Ikeas testkoncept läggs ned

Santa Maria startar egen kryddmarknad

Willys välkomnas till Gallerian Strömstad

Hemligheten bakom Ikeas butiksskyltning

”Livsviktigt att vara anpassningsbar.”

Rusta bygger ut jättelagret i Norrköping

Synsam flyttar fram positionerna fysiskt med nytt glasögonpalats

Så sålde Clas Ohlson

Ska säljutbilda fler i Norden

Norrmän rasar över gränshandeln

Twilfit till Åhléns

Lantmännen och Granngården i utökat samarbete

På tapeten för H&M

Gardinföretag vill utveckla närvaron i butik

Så gick det för Ica-handlaren i Melodifestivalen

Apoteket storsatsar på gränshandel

På nytt jobb
Går från kvarn till Krav

XXL rekryterar två – ny Sverigechef på plats

På nytt jobb
KTH-professor föreslås till H&M

Etablerar en butik i månaden

Kosttillskott för miljarder

På nytt jobb
Går till Nordicfeel och Eleven

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.128