23948sdkhjf

Så summerar Mio 2018

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Försäljningen ökade såväl i fysiska butiker som digitalt i fjol.

Mio ökade försäljningen med 9,5 procent under 2018. Kedjan skriver även att den jämförbara försäljningen ökade men hur mycket framgår inte.

Det är extra glädjande att kunna leverera de här siffrorna i år då det är tillväxt i jämförbara butiker. Vi ökar försäljningen per kvadratmeter vilket är grunden för att vi kan fortsätta stärka vår lönsamhet i hela Mio-kedjan, säger vd Björn Lindblad i en kommentar.

Kedjan meddelar även att besöken i fysiska butiker ökat med 5 procent och att kedjan ökat försäljningen digitalt med cirka 30 procent.

Mer om: Mio
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kraftigt bakslag för Lidl: ”Trafikverket stryper kundtillförseln”

Här finns Årets apotek

Leder Ellos nya heminredningssatsning

Mode- och inredningsjätten lägger krut på heminredning med nylanserad sajt; Homeroom.

Lexington Company växte digitalt och med heminredning

Norskt styrelseproffs till Pricer

Mycket svag bygghandel på nätet

Nyhetsbrev

Obemannade butiker blir franchise – 200 stycken ska upp

”Alla papper är redo och intressenterna är många. Jag har visat att det går”.

Arkiv

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Jysk på nya adresser – återöppnar här

Polarbröds Anna Borgeryd avliden

Var huvudägare tillsammans med systern Karin Bodin.

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Ny svensk cykelkedjesatsning

Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Här kompletterar apotekskedjan Coop och Eurocash – men ännu ingen Ica

Stabilt men blygsamt för dagligvaruhandeln

Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

Vd-skifte hos Eton

Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

På nytt jobb
Icadirektör blir vd på Martin & Servera

Icagruppens strategi- och affärsutvecklingsdirektör ersätter Håkan Åkerström.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Pandora med ny vd

Fortsätter satsning på kontantcenter

Kafékedja öppnar i Kina

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Framgång för Pricer

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Nytt läge för Coop

Rejält resultattapp för sportkedjan

Handlare vill se kameror i Stenstan

Öppnar ny avdelning för ur och juveler

Här öppnar Lakritsroten

Här tar H&M över efter Willys

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.136