23948sdkhjf
Annons

Så summerar Mio 2018

Försäljningen ökade såväl i fysiska butiker som digitalt i fjol.

Mio ökade försäljningen med 9,5 procent under 2018. Kedjan skriver även att den jämförbara försäljningen ökade men hur mycket framgår inte.

Läs också: Mio samlar hela verksamheten i ny koncern: ”Modellen är unik”

Det är extra glädjande att kunna leverera de här siffrorna i år då det är tillväxt i jämförbara butiker. Vi ökar försäljningen per kvadratmeter vilket är grunden för att vi kan fortsätta stärka vår lönsamhet i hela Mio-kedjan, säger vd Björn Lindblad i en kommentar.

Kedjan meddelar även att besöken i fysiska butiker ökat med 5 procent och att kedjan ökat försäljningen digitalt med cirka 30 procent.

Läs mer om: Mio
Kommentera en artikel
Annons
Annons
Annons
Utvalda artiklar

    Nyhetsbrev

    Sänd till en kollega

    0.094