23948sdkhjf

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Den 25 januari 2019 inviger Kicks nya butik om 1 500 kvadratmeter i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. I den nya butiken utlovas breddat sortiment, större utbud av skönhetsbehandlingar, bland annat signerad Dermalogica och Exuviance, och mer digital inspiration. I butiken lanseras även en skräddarsydd tjänst med en personal beauty shopper i butiken samt studio för fix av naglar och ögonbryn.

Läs också: Insamling av kosmetiskt avfall en succé

Ny varumärken i sortimentet, som totalt omfattar 230 märken, är Akademikliniken, Medik8, Nars, IT Cosmetics, Le Labo och Budgie.

Butiken utrustas även med skåp från Instabox där kunder kan hämta ut e-handlade paket från skönhetskedjan men även från och andra e-handelsföretag.

Liknande koncept finns sedan tidigare i Malmö, Göteborg och Oslo.

- I de butiker som vi omvandlat till Flagship Stores ser vi både en markant försäljningsökning och en ökad konvertering till köp. En generell trend är även att antal besökare ökar, att våra kunder spenderar mer pengar samt att de stannar längre än i en genomsnittsbutik. Vi ser även att efterfrågan på de skönhetsbehandlingar som våra Flagship Stores erbjuder stadigt ökar, säger Freddy Sobin, vd för Kicks i en kommentar.

Kicks har 250 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel och ingår i Axel Johnson-koncernen. 

Mer om: Kicks
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Mall of Scandinavia blir Westfield Mall of Scandinavia

20 butiker ska bort i modekedjan

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Åhléns skönhetskoncept öppnar ny butik och onlineshop

Härligt mycket handel i Almedalen

WeSC behöver nytt kapital

Nyhetsbrev

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

Arkiv

Så ska Lidingö centrum bli en mötesplats

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

Zetadisplay uppgraderar Ikeavaruhus

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

På nytt jobb
Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

50 miljoner kronor till start up

Kappahl på sommarturné med Newbie

Ökad vinst för Netonnet – vd tror på fortsatt tillväxt

”Pristransparens den fysiska handelns största utmaning”

Dagens Handel har pratat utmaningar och möjligheter med köpcentrumjätten Citycons nya vd F Scott Ball.

Jysks grundare svårt sjuk – sonen tar över

På nytt jobb
Ikea utser ny designchef

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Beijer gör dubbla förvärv

Rekordår för Elgiganten – tar marknadsandelar

Elektronikjätten ökar tillväxten både online och i butik samt storsatsar på utökat sortiment.

Hon är moderator för Retaildagen

Lekia tar greppet om leksaksmarknaden: "Vi tror på den fysiska butiken"

Så ska kontanterna värnas – nytt lagförslag

Till Lyko från finansbranschen

Finansman ökar innehav i skohandlare

Altor in som storägare i XXL

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

XL-Bygg förvärvar Spillersboda Byggmarknad

På nytt jobb
Från Lantmännen till Bergendahls

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

Ny vd för Erikshjälpen Second Hand

Stockmann säger upp 150

Citycon säljer två köpcentrum

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.141