23948sdkhjf

Från Oriflame till Stadium

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Rachel Stenudd har tillträtt som ny head of agency, ansvarig för idé och produktion för strategisk och taktisk marknadsföring, på sportkedjan Stadium. Hon kommer närmast från en liknande position på Oriflame, där hon arbetet under sju år, och har även ett förflutet från apoteksbranschen.

Med ett aktivt intresse, norrländskt lugn och imponerade erfarenhet, både internationellt och kommersiellt, blev Rachel vårt förstahandsval i en omfattande rekryteringsprocess. Vi är enormt glada för att hon nu är på plats för att bygga upp vår framtida inhouse-avdelning i Solna och jag ser fram emot att sparras i såväl löparspåret såsom i mötesrummet, säger Pino Roscigno, commercial and brand director Stadium.

Stadium har omorganiserat och bildat en ny enhet som ska ha fokus på e-handel och digital kommunikation i Solna.

– Det är givetvis mycket nytt men jag känner mig väldigt peppad på jobbet. Jag ser fram emot att ta inhouse-gänget till nästa nivå och att få bidra till att inspirera fler till ett aktivt liv. Förhoppningen är att få med så många som möjligt internt till höstens Lidingölopp, säger Rachel Stenudd, nytillträdd head of agency hos Stadium i en kommentar.

Rachel Stenudd tillträdde innan jul i fjol.

Mer om: Stadium
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen

På nytt jobb
Från HUI till Citycon

Stockmann sänker prognos – oförändrat för Lindex

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Orkla

Fairtrade ökar kraftigt

Convenience fortsätter växa

Nyhetsbrev

Fortsatt positivt för Akademibokhandeln

Arkiv

Daniel Wellington ökar utdelningen

Fyra nya Byggmax-butiker på en dag

Plantagen satsar på trädgårdstjänster – lanserar Trädgårdshjälpen

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Starkt första kvartal för Byggmaterialhandeln

Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

Lokalbyte för Esprit

Apotekarns i ny miljö

Matpriskollens undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

Jula i god form

Lindexaktuell designer lanserar barnkläder

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Byggmax minskar förlusten: "Bra start på året"

Katrineholm förbjuder tiggeri

Premiär för Åhléns nya skönhetssatsning

Coop levererar nätmat till flygplatsen: ”Mycket mer på gång”

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Butikerna hyllar vårbudgeten

Picadeli fortsätter expandera

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Så sålde Clas Ohlson

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Lågprismodekedja i konkurs

Ica bygger nytt e-handelslager i Göteborg

Vasakronans vd lämnar efter 11 år

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.145