23948sdkhjf

Swish och Ica i hälarna på Volvo

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Yougovs Brandindex rankar vilka varumärken det talas mest positivt om.

I Yougovs årliga brandindex mäts svenskarnas uppfattning kring 300 varumärken. En av parametrarna är så kallat buzz, vilket indikerar i vilken grad varumärkena har omnämnts positivt. Ica placerar sig på en tredje plats.

Läs också: Vinsten rasar för snabbväxande Lidl

Volvo är precis som i 2017 års undersökning i klar topp. Swish behåller sin andraplacering men Ica har minskat avståndet och nu skiljer bara 0,2 poäng jämfört med 2,1 i fjol.

Streamingtjänsterna Netflix och Spotify har tillkommit i BrandIndex och hamnar på femte respektive åttonde plats. Netflix toppar också YouGovs Brandindexlista över varumärken med högst ”word of mouth”-värde bland unga.

Lidl är med en poängförändring på 2,9 listans femte snabbast växande varumärke. Totalt betyg är 13,5. Nordea, Coca-Cola Light, Huawei och Vattenfall är de fyra varumärken som ökat ännu mer än Lidl jämfört med resultatet 2017.

Mer om: Ica | Ica | Lidl | Swish | varumärken | Yougov
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Byter läge efter 25 år

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Dagligvaruindex: Augusti stark månad

Byter jobb hos Boozt

Kungsängen testar också pop up-koncept

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Nyhetsbrev

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Arkiv

Nordligaste Byggmaxbutiken

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Ökad försäljning för H&M

1

DEBATT
Ur & Penns vd: Om hyresvärden inte vill samarbeta tackar vi för oss

Nätbokhandlaren varslar personal

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Här stänger G-Star Raw

Kappahl ut – NA-KD in

Axfood ville också köpa Netto

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Ska garantera Lindex säkerhet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Här öppnar Busfrö Nytt & Bytt

Deichmann öppnar nytt och bygger om

Ica ökar – stort som smått

Coop vill sälja 115 Netto-fastigheter

På nytt jobb
Ny vd för Payex

Sällanköpshandeln stod still

Högtalarmärke satsar på tillfällig yta

Himla breddar utbudet med förvärv

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Tredje butiken för Ellos Home

På nytt jobb
Kasthall rekryterar försäljningsdirektör

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.191