23948sdkhjf

Wrapp förstärker marknadsavdelningen

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Ska skapa nordiskt reward-nätverk som utmanar Google och Facebook.

Omtalade Wrapp grundades 2011 och har sedan dess ändrat affärsmodell flera gånger för att vända på siffrorna och få affärerna att lyfta. Efter sammanslagningen med fintech-bolaget Meniga är tanken nu att skala upp verksamheten ytterligare.

Läs också: Efter Menigas köp av Wrapp – hon blir Sverigechef

Visionen är att skapa ett nordiskt reward-nätverk som erbjuder alla handlare och restauranger ett alternativ till Google och Facebook. Därför förstärker nu Wrapp sin marknadsavdelning genom att rekrytera Therese Lundquist till tjänsten som Head of Marketing & PR.

– Tiden är mogen för ett nytt intelligent belöningssystem baserat på transaktionsdata. Suget efter relevanta erbjudanden i det brus som pågår är stort. Wrapp har nu möjlighet att inte bara skapa en teknisk integration och paketering i bankapparna utan också på riktigt skapa relevans i kommunikationen både för företag och slutkonsument, säger Therese Lundquist.

Aage Reerslev, grundare och vd för Wrapp, har efter uppköpet tidigare i januari titeln "VP of rewards" på Meniga.

– Therese kommer med sin stora erfarenhet inom både retail och digital marknadsföring samt growth mindset vara en nyckel till att etablera transaktionsdriven marknadsföring i Norden, säger Reerslev.

Mer om: Wrapp
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Japansk kedja till Gallerian

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Beijer bygger gigantiskt varuhus i Söderhamn

Sportkedja säljer eget varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Kedjorna som är bäst på mersälj

Nyhetsbrev

Apotea bästa nätbutik – igen

Arkiv

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Textilbolag i konkurs

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Så sålde Clas Ohlson

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

Fler vill ha installerat – Elon ökar försäljning av tjänster

På nytt jobb
Går till Axel Johnson

Karl Hedin köper upp två bygghandlare

Växer i Värmland

Rekord för Black friday – kläder och hemelektronik mest poppis

Bygghemma överträffade förväntningar på köpfesten 

På nytt jobb
Gant får ny vd

1

E-handelsgurun: ”Lägg ner olönsamma butiker”

Moon-Suck Song listar skälen till varför e-handeln kommer att vinna slaget om framtidens konsumenter.

Kökstillverkare öppnar nytt

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Pris regerar under Black friday

Hållbarhet allt viktigare under Black friday

Stadium drar sig ur Tyskland

Wesc stänger butikerna

Story och gränslöshet bygger framtidens handel

Här öppnar Ideal of Sweden

Arbetsmiljöverket slår till mot e-handlarna

På nytt jobb
Från Clas Ohlson till Intersport

Flash satsar i Danmark

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.164