23948sdkhjf

Wrapp förstärker marknadsavdelningen

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Ska skapa nordiskt reward-nätverk som utmanar Google och Facebook.

Omtalade Wrapp grundades 2011 och har sedan dess ändrat affärsmodell flera gånger för att vända på siffrorna och få affärerna att lyfta. Efter sammanslagningen med fintech-bolaget Meniga är tanken nu att skala upp verksamheten ytterligare.

Läs också: GDPR: Datan är konsumentens egendom

Visionen är att skapa ett nordiskt reward-nätverk som erbjuder alla handlare och restauranger ett alternativ till Google och Facebook. Därför förstärker nu Wrapp sin marknadsavdelning genom att rekrytera Therese Lundquist till tjänsten som Head of Marketing & PR.

– Tiden är mogen för ett nytt intelligent belöningssystem baserat på transaktionsdata. Suget efter relevanta erbjudanden i det brus som pågår är stort. Wrapp har nu möjlighet att inte bara skapa en teknisk integration och paketering i bankapparna utan också på riktigt skapa relevans i kommunikationen både för företag och slutkonsument, säger Therese Lundquist.

Aage Reerslev, grundare och vd för Wrapp, har efter uppköpet tidigare i januari titeln "VP of rewards" på Meniga.

– Therese kommer med sin stora erfarenhet inom både retail och digital marknadsföring samt growth mindset vara en nyckel till att etablera transaktionsdriven marknadsföring i Norden, säger Reerslev.

Mer om: Wrapp
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

XXL tappar Sverigechefen

Bra avslutning på året för bokhandelskedja

Kliver in i Kupolen

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Östermalms saluhall – försenad och fördyrad

Renoveringen av Östermalmshallen 400 miljoner dyrare än planerat.

Coops ultimatum: Tillgänglighet eller nedläggning

Nyhetsbrev

Leder Ellos nya heminredningssatsning

Mode- och inredningsjätten lägger krut på heminredning med nylanserad sajt; Homeroom.

Arkiv

Kraftigt bakslag för Lidl: ”Trafikverket stryper kundtillförseln”

Här finns Årets apotek

Norskt styrelseproffs till Pricer

Lexington Company växte digitalt och med heminredning

Obemannade butiker blir franchise – 200 stycken ska upp

”Alla papper är redo och intressenterna är många. Jag har visat att det går”.

Mycket svag bygghandel på nätet

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Jysk på nya adresser – återöppnar här

Polarbröds Anna Borgeryd avliden

Var huvudägare tillsammans med systern Karin Bodin.

Ny svensk cykelkedjesatsning

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Här kompletterar apotekskedjan Coop och Eurocash – men ännu ingen Ica

Stabilt men blygsamt för dagligvaruhandeln

Vd-skifte hos Eton

Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Pandora med ny vd

Fortsätter satsning på kontantcenter

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Framgång för Pricer

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Nytt läge för Coop

Rejält resultattapp för sportkedjan

Handlare vill se kameror i Stenstan

Öppnar ny avdelning för ur och juveler

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.197