23948sdkhjf

Plockar in nätvaror i fysisk miljö - öppnar XL-butik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Jysk storformatsatsar och bygger om och ut butiken i Kungens Kurva.

Jysk Sverige bygger ut butiken i Kungens Kurva med 250 kvadratmeter och plockar in varor som tidigare endast sålts på nätet. Given är den del i detaljhandelskedjans omnikanalsatsning och den nya butiken går under beteckningen Jysk XL-butik.

Vi tror på en samverkan mellan fysiska butiker och e-handel. En del av vårt sortiment finns just nu bara online. Vi vet att det är eftertraktade varor och vill ge kunder som föredrar att känna och se varorna innan de handlar möjlighet till det, säger Johan Sjödin, vd för detaljhandelskedjan i Sverige.

Butiken blir den första i satsningen och nyöppnar den 25 april. Butiken är byggd enligt senaste konceptet och får fler inspirationsmiljöer än senast ombyggda enheter.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Kungsängen testar också pop up-konceptet

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

Nordligaste Byggmaxbutiken

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Ökad försäljning för H&M

Nyhetsbrev

1

DEBATT
Ur & Penns vd: Om hyresvärden inte vill samarbeta tackar vi för oss

Arkiv

Nätbokhandlaren varslar personal

Här stänger G-Star Raw

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Axfood ville också köpa Netto

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Ska garantera Lindex säkerhet

Kappahl ut – NA-KD in

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Här öppnar Busfrö Nytt & Bytt

Deichmann öppnar nytt och bygger om

Deras skönhetssatsning i stöpet – klädmärket i nytt bolag

Ica ökar – stort som smått

Coop vill sälja 115 Netto-fastigheter

På nytt jobb
Ny vd för Payex

Sällanköpshandeln stod still

Högtalarmärke satsar på tillfällig yta

Touchtech i nytt avtal med Bestseller

Himla breddar utbudet med förvärv

Tredje butiken för Ellos Home

Clas Ohlson fördubblar vinsten

På nytt jobb
Kasthall rekryterar försäljningsdirektör

Elon lanserar ekonomitjänst för handlare

5

Kritikstorm mot Mio efter viral film

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.141