23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ska hjälpa Jula ha full priskoll i butik och online

Detaljhandelskedjan investerar i digitala prisetiketter.

Under 2019 ska Jula varuhus i Sverige förses med digitala prisetiketter som levereras av SES-imagotag och installeras i varuhusen av det svenska företaget Idnet.

– Digitaliseringen av våra varuhus går nu in i en ny fas, de digitala etiketterna ger så mycket mer möjligheter än att bara sätta ett digitalt pris. Saker som i den fysiska handeln tidigare inte var möjligt kan vi med digitala prisetiketter göra ganska enkelt. De olika kanalerna börjar flyta ihop, upplevelsen i varuhusen närmar sig nu upplevelsen på webben, säger Magnus Sigurd, affärsutvecklingschef hos Jula i en kommentar.

Under 2020 ska digitala prisetiketter även installeras i varuhusen i Norge och Polen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.122|