23948sdkhjf

Kappahl lanserar nytt butikskoncept

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Ny butik öppnar i slutet av februari. " Ett skalbart Kappahl".

Kappahl öppnar ytterligare ett barnmodekoncept efter Newbie nämligen Kappahl Kids som öppnar i köpcentrumet Ringen på Södermalm i Stockholm den 28 februari. Där har det fram till nu varit en pop up-butik för Newbie efter att JC flyttat ut. Det var i december i fjol som Kappahl gick ut och lovade att ett nytt koncept var i görningen.

I ett pressmeddelande skriver modekedjan att just barnkläder är ett växande segment för Kappahl.

Det nya konceptet blir modekedjans andra fristående koncept efter Newbie. Kappahl har även tidigare testat fristående koncept för etiketten Hampton Republic som dock skrotades definitivt i oktober i fjol då butiken i Mall of Scandinavia stängdes.

Hela modekedjans barnmodeutbud i storlek 44 till 170, även Newbie, ska nu rymmas i den 300 kvadratmeter stora butiken där även tjänster som shoppa online i butik och hämta e-handlade varor i butik ska tillhandhållas.

– Den fysiska butiken kommer även framåt att vara en viktig distributionskanal för Kappahl. Vi vill komma nära kunden och med en flexibel butiksportfölj kan vi, när vi hittar rätt butiksläge, enkelt välja vilket koncept som är mest attraktivt just där. Allt från hela Kappahl till exempelvis bara Barn. Ett skalbart Kappahl, så att säga, säger Peter Andersson, finanschef och tillförordnad vd.

Till skillnad från Newbie ska det nya butikskonceptet ha Kappahl-skylt men med tillägget Kids. Inredningen blir enligt kedjans kommunikationschef Charlotte Högberg mer lek- och fantasifull och färgglad än kedjans övriga butiker med nya typer av provrum. I övrigt skiljer sig inte konceptet från andra av kedjans butiker.

Hur många butiker ser ni att ni ska ha för det nya konceptet och blir det en egen webbutik för konceptet?

– Som Peter Andersson sa i pressreleasen så ser vi hela tiden över butiksportföljen och vi tittar efter attraktiva lägen och vilken typ av butik och sortiment som passar just där. Vi kan ännu inte säga när nästa butik öppnar. Någon egen sajt blir det inte utan det handlar om att det är Kappahls barnmodesortiment men i en egen fysisk miljö, säger Charlotte Högberg, kommunikationschef till branschtidningen Habit.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Panduro outsourcar logistiken

Sängtillverkare öppnar butik

Handelns aktörer i upprop för sänkt hastighet

Flera kedjor vill till nytt handelsområde i Umeå

Pizzakedjan Domino's lämnar Sverige

Här öppnar JC

Nyhetsbrev

De tar plats i Handelns ekonomiska råd

Arkiv

Engagemang slår läge när e-handeln växer

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

TEKNIK
Sila snacket med AI-teknikens hjälp

Feedback Lab by Differ hjälper kunder tolka vad konsumenterna säger mellan raderna.

1

Nu öppnar Mall of Tripla – med inomhussandstrand och nya modekedjor

Aspirerar på att bli det största köpcentrumet i Norden med shopping, restauranger och upplevelser på fem våningar.

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Scorett utvecklar second hand-konceptet

På nytt jobb
Får nytt jobb hos köpcentrumjätten

Ska utveckla butiksutbudet i Unibail-Rodamco-Westfields samtliga centrum i Sverige.

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

XXL gör riktad nyemission: ”September en utmanande månad”

Här är Gina Tricots nya etableringar

Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Dagligvaruhandelns framtidstro toppar e-handelns

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Clas Ohlson växer kraftigt online

Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Nu når Instabox halva Sverige samma dag

Shoppingturismen ökar – kineser mest lönsamma

Nelly lämnar Falkenberg

Hemtex varslar på huvudkontoret

Här kommer Happy Food Stores andra butik

Jaktkedja i konkurs

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Handeln ritar om städerna

Här öppnar Skincitys första butik

Na-kd tillbaka i Helsingborg

Iittala ut – Sandqvist in

Bikester öppnar butik – och flyttar kontoret

Jula blir ännu "juligare" – lanserar egen must

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.145