23948sdkhjf

Vill skapa mötesplats för hudvårdsintresserade

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Familjeägt skönhetsmärke öppnar butik med plats för ansikte- och kroppsbehandlingar.

Babor öppnar butik om 260 kvadratmeter med 4 till 5 behandlingsrum för ansikte- och kroppsbehandlingar på Humlegårdsgatan i Stockholm. 

Ytan är fördelad över två plan med butik på gatuplan och behandlingsdel en trappa ned. Beräknad öppning sker i vår och i månadskiftet maj/juni. 

- Vi ser en stor möjlighet att kunna utveckla vårt koncept ytterligare genom moderna kundupplevelser, digital inspiration och exceptionell service. Framförallt vill vi skapa en mötesplats för hudvårdsintresserade och bygga ett starkt lokalt community, säger Ewa Goos, vd på dotterbolaget Babor Sverige.

I sortimentet har skönhetsmärket över 400 olika produkter fördelat i 10 olika hudvårdsserier samt make-up. Därtill ingår 50 olika skönhetsbehandlingar. I Sverige har hudvårdsmärket funnits som dotterbolag sedan 2014.

Mer om: Babor
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stark tillväxt för second hand-utmanaren Sellpy

Lindt trotsar mättad marknad

Starbucks vill erbjuda order via mobil

Nätapoteket går som tåget

JC Penney på fallrepet – men förnekar konkursplaner

Videointervju: Viktigt ta hand om talangerna som rekryteras

Nyhetsbrev

Möbelkedjan Room i konkurs

Saknade kapital och kompetens för att starta näthandel.

Arkiv

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Postnord återvände till förlust

Amazon misstänks för konkurrensbrott – granskas av EU

På nytt jobb
Byggmax värvar CFO från Addnode

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Clas Ohlsons nätförsäljning dök

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

På nytt jobb
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Axfoods e-handelslyft

På nytt jobb
Hemmakväll får ny vd

Så ska turisterna lockas till designbutikerna

Designtorget bakom ny kartguide.

Lindex + Boozt = sant

På nytt jobb
Vd-skifte på Gents

På nytt jobb
Hon ska bära Babybjörn

Weekday öppnar i Lund

På nytt jobb
Hon tar över Klarsynt

Nu är han ensam ägare till Gekås

Icas marknadsdirektör lämnar efter bara ett år

På nytt jobb
Lämnar ÖoB för Coop

Parfymutmanare stärker sig

Zalando skiftar till återvunnet

1 800 nya Amazonjobb i Frankrike i år

På nytt jobb
Ledningsskifte på Champion Norden

Ikea satsar på hemleverans av mat

TEKNIK
De ska placera Coop på den digitala kartan

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.144