23948sdkhjf

Varuhus satsar på att snärja fler kinesiska turister

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Nordiska Kompaniet har tagit hjälp av Nordic Business House för att nå ut till kinesiska turister på inhemska digitala plattformar.

På WeChat skapas en digital shoppingguide för att öka informationstillgängligheten på plats och för att bidra till en förbättrad shoppingupplevelse. Därtill byggs närvaro och aktivitet på Weibo och Dianping.

Glöm broschyrer, Instagram och Facebook. För att nå ut till den kinesiska kunden krävs kommunikation om varumärket på kinesernas egna digitala plattformar. Nu inleder vi tillsammans med Nordiska Kompaniet ett samarbete för att stärka deras varumärke och attrahera kinesiska turister som reser till Sverige, säger Jonathan Kullman, grundare av Nordic Business House i en kommentar. 

Fler kinesiska turister väntas besöka Norden och även om färre än 10 procent av befolkningen har pass så väntas omkring 200 miljoner kineser resa utomlands under de kommande åren. 

- Vi ser att besöksantalet från Kina ökar i båda varuhusen. NK är en kommersiell och kulturell teater, och det är något som vi vill att alla våra besökare ska få ta del av. Genom att etablera vår digitala närvaro på några av de största kinesiska digitala plattformarna kan vi erbjuda upplevelser, inspiration och historia till kinesiska resenärer, säger Karoline Sönnergren, Servicechef på Nordiska Kompaniet. 

Nordic Business House en digital marknadsföringsbyrå med kontor i Shanghai och Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Cykelkraft i nya händer

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Säljer i MQ

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Lyko till Femman

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Nyhetsbrev

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

Arkiv

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Loomis köper Nokas värdehantering

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Rekordlåg framtidstro i handeln

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Bose stänger sina svenska butiker

Teknikmagasinet om konkursen:”Finns stark intressent”

Hoppas nu på att annan detaljhandelsaktör ska vara beredd att driva kedjan vidare.

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Apoteket in i Doktor24

Lindex stärker Stockmann

Fortsatt försäljningstapp för VRG – stänger fler butiker

Här stänger Gamestop – 13 butiker bort redan i januari

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

1

Teknikmagasinet i konkurs

Clas Ohlson backade i december

Här ökar Jula närvaron

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

Oklart kring leksaksbutik på NK

Strategierna som ska stärka Cervera

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

Ikea köper Londongalleria

Två nya Dollarstore på gång

På nytt jobb
Hon är ny marknadsdirektör på Ica Sverige

Optik- och urbutik lämnar orten efter drygt 100 år

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.143