23948sdkhjf

Varuhus satsar på att snärja fler kinesiska turister

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Nordiska Kompaniet har tagit hjälp av Nordic Business House för att nå ut till kinesiska turister på inhemska digitala plattformar.

På WeChat skapas en digital shoppingguide för att öka informationstillgängligheten på plats och för att bidra till en förbättrad shoppingupplevelse. Därtill byggs närvaro och aktivitet på Weibo och Dianping.

Glöm broschyrer, Instagram och Facebook. För att nå ut till den kinesiska kunden krävs kommunikation om varumärket på kinesernas egna digitala plattformar. Nu inleder vi tillsammans med Nordiska Kompaniet ett samarbete för att stärka deras varumärke och attrahera kinesiska turister som reser till Sverige, säger Jonathan Kullman, grundare av Nordic Business House i en kommentar. 

Fler kinesiska turister väntas besöka Norden och även om färre än 10 procent av befolkningen har pass så väntas omkring 200 miljoner kineser resa utomlands under de kommande åren. 

- Vi ser att besöksantalet från Kina ökar i båda varuhusen. NK är en kommersiell och kulturell teater, och det är något som vi vill att alla våra besökare ska få ta del av. Genom att etablera vår digitala närvaro på några av de största kinesiska digitala plattformarna kan vi erbjuda upplevelser, inspiration och historia till kinesiska resenärer, säger Karoline Sönnergren, Servicechef på Nordiska Kompaniet. 

Nordic Business House en digital marknadsföringsbyrå med kontor i Shanghai och Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nätapoteket går som tåget

JC Penney på fallrepet – men förnekar konkursplaner

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Sportamore växer – men ökar förlusten

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Möbelkedjan Room i konkurs

Saknade kapital och kompetens för att starta näthandel.

Nyhetsbrev

Postnord återvände till förlust

Arkiv

Videointervju: Viktigt ta hand om talangerna som rekryteras

Amazon misstänks för konkurrensbrott – granskas av EU

På nytt jobb
Byggmax värvar CFO från Addnode

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Clas Ohlsons nätförsäljning dök

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

På nytt jobb
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Axfoods e-handelslyft

På nytt jobb
Hemmakväll får ny vd

Så ska turisterna lockas till designbutikerna

Designtorget bakom ny kartguide.

På nytt jobb
Vd-skifte på Gents

På nytt jobb
Hon ska bära Babybjörn

Weekday öppnar i Lund

Lindex + Boozt = sant

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

På nytt jobb
Hon tar över Klarsynt

Nu är han ensam ägare till Gekås

Icas marknadsdirektör lämnar efter bara ett år

På nytt jobb
Lämnar ÖoB för Coop

Parfymutmanare stärker sig

Zalando skiftar till återvunnet

1 800 nya Amazonjobb i Frankrike i år

På nytt jobb
Ledningsskifte på Champion Norden

Ikea satsar på hemleverans av mat

TEKNIK
De ska placera Coop på den digitala kartan

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.135