23948sdkhjf

Så ska blomsterkedjan maxa försäljningen på Alla hjärtans dag

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Ska ånyo slå rekord med hjälp av vässat sortiment, kampanj och optimerad sajt.

Interflora säger sig ha vässat sortimentet, sett över leveransalternativ och satsat på att optimera e-handelsplattformen och byggt på olika moduler; senast med en insikts- och personifieringsmodul. Allt för att slå försäljningsrekord på Alla hjärtans dag igen.

Därtill har blomsterkedjan gjort en större investering i en särskild kampanj för dagen, ty efter jul, är Alla hjärtans dag den allra viktigaste kommersiella högtiden för Interflora. 

– Det handlar om att aldrig stanna, att alltid vara i rörelse för att ständigt hålla sig i framkant och driva på den digitala transformationen. Köpbeteendet förändras hela tiden och vi måste vara en del av det för att trygga den framtida affären. Idag står vi på en stabil grund med en stark och växande onlineaffär samtidigt som vi har en stor andel lönsamma butiker i nätverket, som består av totalt 559 stycken. Den tillväxtkraften hoppas vi kunna kapitalisera extra på nu under Alla hjärtans dag, säger vd Nina Lindvall i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Ny svensk cykelkedjesatsning

Stabilt men blygsamt för dagligvaruhandeln

Här kompletterar apotekskedjan Coop och Eurocash – men ännu ingen Ica

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Nyhetsbrev

Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

Arkiv

Vd-skifte hos Eton

Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

På nytt jobb
Icadirektör blir vd på Martin & Servera

Icagruppens strategi- och affärsutvecklingsdirektör ersätter Håkan Åkerström.

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Pandora med ny vd

Åhléns marknadschef får gå efter omorganisation

Hon får utökat ansvar när varuhuskedjan smälter samman marknad och försäljning.

Tvärstopp för Odd Molly

16 nya butiker i fjol

Fortsätter satsning på kontantcenter

Kafékedja öppnar i Kina

Joe & The Juice-grundaren avgår som vd

Har varit den snabbväxande kedjans vd sedan starten 2002.

Lekextra drar upp tempot – förhandlar om tidigare BR-lägen

Norska Nordic Toy Team har köpt 20 av Top-Toys butiker och förhandlar med fastighetsägare i Sverige om fler butikslägen.

Framgång för Pricer

Kinnevik ny storägare i Mathem

Mathem får in 400 miljoner i cash: ”Stora planer”.

Stärkt Lindex

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Ikea öppnar för externa märken

JC i rekonstruktion igen

Rekonstruktören om affärsmodellen som ska rädda JC.

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Nytt läge för Coop

Rejält resultattapp för sportkedjan

Handlare vill se kameror i Stenstan

Öppnar ny avdelning för ur och juveler

Här öppnar Lakritsroten

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

Här tar H&M över efter Willys

Ica-handlare misshandlades blodig

Så ser nya Deichmann ut

Preem fortsätter med Dagab

Familjen Persson har ökat i H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.116