23948sdkhjf

Så ska blomsterkedjan maxa försäljningen på Alla hjärtans dag

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Ska ånyo slå rekord med hjälp av vässat sortiment, kampanj och optimerad sajt.

Interflora säger sig ha vässat sortimentet, sett över leveransalternativ och satsat på att optimera e-handelsplattformen och byggt på olika moduler; senast med en insikts- och personifieringsmodul. Allt för att slå försäljningsrekord på Alla hjärtans dag igen.

Därtill har blomsterkedjan gjort en större investering i en särskild kampanj för dagen, ty efter jul, är Alla hjärtans dag den allra viktigaste kommersiella högtiden för Interflora. 

– Det handlar om att aldrig stanna, att alltid vara i rörelse för att ständigt hålla sig i framkant och driva på den digitala transformationen. Köpbeteendet förändras hela tiden och vi måste vara en del av det för att trygga den framtida affären. Idag står vi på en stabil grund med en stark och växande onlineaffär samtidigt som vi har en stor andel lönsamma butiker i nätverket, som består av totalt 559 stycken. Den tillväxtkraften hoppas vi kunna kapitalisera extra på nu under Alla hjärtans dag, säger vd Nina Lindvall i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

XXL tappar Sverigechefen

Bra avslutning på året för bokhandelskedja

Kliver in i Kupolen

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Östermalms saluhall – försenad och fördyrad

Renoveringen av Östermalmshallen 400 miljoner dyrare än planerat.

Coops ultimatum: Tillgänglighet eller nedläggning

Nyhetsbrev

Leder Ellos nya heminredningssatsning

Mode- och inredningsjätten lägger krut på heminredning med nylanserad sajt; Homeroom.

Arkiv

Kraftigt bakslag för Lidl: ”Trafikverket stryper kundtillförseln”

Här finns Årets apotek

Norskt styrelseproffs till Pricer

Lexington Company växte digitalt och med heminredning

Obemannade butiker blir franchise – 200 stycken ska upp

”Alla papper är redo och intressenterna är många. Jag har visat att det går”.

Mycket svag bygghandel på nätet

Sportamore lägger till marknad

Här öppnar varuhusjätten outlet

Jysk på nya adresser – återöppnar här

Polarbröds Anna Borgeryd avliden

Var huvudägare tillsammans med systern Karin Bodin.

Ny svensk cykelkedjesatsning

Tiger of Swedens vd lämnar

Går med omedelbar verkan.

Han blir ny finanschef på Ica-handlarnas Förbund

Här kompletterar apotekskedjan Coop och Eurocash – men ännu ingen Ica

Stabilt men blygsamt för dagligvaruhandeln

Vd-skifte hos Eton

Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Pandora med ny vd

Fortsätter satsning på kontantcenter

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Framgång för Pricer

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Nytt läge för Coop

Rejält resultattapp för sportkedjan

Handlare vill se kameror i Stenstan

Öppnar ny avdelning för ur och juveler

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.14