23948sdkhjf

Så ska blomsterkedjan maxa försäljningen på Alla hjärtans dag

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Ska ånyo slå rekord med hjälp av vässat sortiment, kampanj och optimerad sajt.

Interflora säger sig ha vässat sortimentet, sett över leveransalternativ och satsat på att optimera e-handelsplattformen och byggt på olika moduler; senast med en insikts- och personifieringsmodul. Allt för att slå försäljningsrekord på Alla hjärtans dag igen.

Därtill har blomsterkedjan gjort en större investering i en särskild kampanj för dagen, ty efter jul, är Alla hjärtans dag den allra viktigaste kommersiella högtiden för Interflora. 

– Det handlar om att aldrig stanna, att alltid vara i rörelse för att ständigt hålla sig i framkant och driva på den digitala transformationen. Köpbeteendet förändras hela tiden och vi måste vara en del av det för att trygga den framtida affären. Idag står vi på en stabil grund med en stark och växande onlineaffär samtidigt som vi har en stor andel lönsamma butiker i nätverket, som består av totalt 559 stycken. Den tillväxtkraften hoppas vi kunna kapitalisera extra på nu under Alla hjärtans dag, säger vd Nina Lindvall i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Hon är ny ordförande för Apoteket

Coop testar pop up-butik: ”Som en minimarket”

På nytt jobb
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

På nytt jobb
Ska utveckla projekt hos RSD

Blir senior konsult och ska arbeta med strategisk rådgivning och utveckling av handelsplatser.

Fortsatt positivt för Akademibokhandeln

Fairtrade ökar kraftigt

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Från HUI till Citycon

Arkiv

Convenience fortsätter växa

Stockmann sänker prognos – oförändrat för Lindex

JC ansöker om att avsluta rekonstruktionen

Daniel Wellington ökar utdelningen

Plantagen satsar på trädgårdstjänster – lanserar Trädgårdshjälpen

På nytt jobb
Lämnar Ikea för Orkla

Fyra nya Byggmax-butiker på en dag

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Starkt första kvartal för Byggmaterialhandeln

Biltema bemöter Uppdrag Gransknings kritik: "Vi är en god samhällsaktör"

Lokalbyte för Esprit

Apotekarns i ny miljö

Lindexaktuell designer lanserar barnkläder

Matpriskollens undersökning: Willys billigast, Hemköp och Nära dyrast

Jula i god form

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Hyvlade timmar i Norrköping återställda

Butikerna hyllar vårbudgeten

Picadeli fortsätter expandera

Krönika
Därför ökar mobilerna försäljningen i butik

Föreslås till Bygghemmas styrelse

Så sålde Clas Ohlson

Snart 50 butiker för bygghandelskedjan

Lågprismodekedja i konkurs

Ica bygger nytt e-handelslager i Göteborg

Vasakronans vd lämnar efter 11 år

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158