23948sdkhjf

Åhléns marknadschef får gå efter omorganisation

Hon får utökat ansvar när varuhuskedjan smälter samman marknad och försäljning.

Cecilia Mortimer Meurlin går från posten som Åhléns försäljningschef till en ny roll som marknads- och försäljningschef. 

Anledningen till det utökade ansvarsområdet är att varuhuskedjan ser möjligheter i att utveckla kundmötet genom ett samlat ansvar för marknads- och försäljningsinsatserna när nya digitala försäljnings- och köpmönster förändrar detaljhandelslandskapet.

Marknadschefen Patrik Nygren-Bonnier lämnar tjänsten till följd av organisationsförändringen. Det blev en kort sejour på posten då han tillträdde i slutet av april i fjol och då kom från Ikea.

Sedan 2015 har Cecilia haft ledande befattningar inom försäljning på Åhléns.

– All kommunikation ska utgå från Åhléns varumärke och kunden ska känna igen Åhléns, oavsett om den möter oss i sociala medier, i vår e-handel, i varuhuset, i en utomhuskampanj eller inom ramen för annan kommunikation. Vi har påbörjat arbetet men det finns en rad viktiga beröringspunkter mellan marknad och försäljning som kan förtydligas så att kunden alltid har oss ”top of mind” vid sitt nästa köp, säger Cecilia Mortimer Meurling, ny marknads- och försäljningschef på Åhléns i en kommentar.

Hon tillträder den nya posten i slutet av februari.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078