23948sdkhjf

Så sålde Sportamore

| Av Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Ökad omsättning för näthandlaren.

E-handelsbolaget Sportamore redovisar ett resultat efter skatt på 6,9 miljoner kronor för det fjärde kvartalet 2018 (9,4). Resultatet per aktie uppgick till 0:72 kronor (0:97).

Läs också: Swisslog byggde ut e-jättens automatlager

Nettoomsättningen uppgick till 319 miljoner kronor (261). Försäljningstillväxten låg på 22,2 procent (5,8). Rörelseresultatet blev 8,8 miljoner kronor (11,4).

Styrelsen föreslår till årsstämman att ingen utdelning betalas till aktieägarna för räkenskapsåret 2018.

Under 2019 fortsätter Sportamore sin expansion och tar steget utanför Norden, skriver vd Johan Ryding i rapporten. "Mot bakgrund av vår förbättrade infrastruktur och starka position i de nordiska marknaderna ser vi nu möjlighet att med minimala uppstartskostnader öppna upp för handel i nya marknader genom att dra nytta av existerande organisation och infrastruktur med hög grad av automation i förekommande processer", skriver han.

Uppstartskostnader för en ny marknad beräknas understiga 1 miljon kronor och första nya marknad att öppnas blir Frankrike med en förväntad handelsstart under andra halvåret 2019.

Mer om: Sportamore
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Heminredningsmärke i konkurs

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Nyhetsbrev

Direkten öppnar – Intersport stänger

Arkiv

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

176 miljoner till MQ

Fresks köper från XL

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Han är ny i Lek- & Babybranschen

Zetadisplay visar stark tillväxt

Sjunde butiken för Dogman

Här stänger Åhléns också

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Lidl-butik vid gränsen försenas

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.112