23948sdkhjf

Daniel Wellington har hemliga planer

| Av redaktionen | Tipsa redaktionen

Succéföretaget har registrerat ett särskilt företagsnamn hos Bolagsverket.

Klockföretaget Daniel Wellington förbereder i tysthet ett hemligt projekt. Nyligen registrerades "Kayt" som ett så kallat särskilt företagsnamn hos Bolagsverket, avslöjar Breakit.

Ett särskilt företagsnamn används när man vill att en del av ens företag ska syssla med en specifik verksamhet som skiljer sig från huvudverksamheten. Enligt Breakit så finns det ledtrådar som tyder på att det handlar om någon slags reklambyrå som ska kapitalisera på Daniel Wellingtons specialkunskaper kring marknadsföring på nätet. Detta baserat på vilka saker som Kayt har fått varumärkesskydd för.

I handlingarna till Bolagsverket anger Daniel Wellington att Kayt ska syssla med "Marknadsföring och kommunikation avseende bolagets varor". Breakit gissar därför att Kayt är en så kallad in housebyrå, som ska serva Daniel Wellington.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Här stänger Åhléns också

Swish växer snabbast inom e-handeln

Getswish vd: I fysisk handel återstår mycket att göra.

På nytt jobb
Han går till Nelly

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Här öppnar Jem & Fix – blir butik nummer 50

Nyhetsbrev

Swisslog byggde ut e-jättens automatlager

Arkiv

Modebolaget Jascha i konkurs

Bolaget bakom modemärket har på egen begäran ansökt om konkurs.

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Butikskedja i konkurs – försäljning pågår

Vill bli möblernas Uber

Så bygger du en lockande monter

Så ska Lekextra expandera i Sverige

Letar fler handlare och vill även satsa på e-handel. "Självklart har vi en agenda och plan framöver för att expandera vår form av e-handel."

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

Därför ställdes 7-Eleven om till pizzerior

Icabanken prisad av Claes-Göran Sylvén

Retail Experience Live: "Kundresan i butik slutar inte vid kassan"

Anton Granlund om det goda kundbemötandet.

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

Här är Alibabas första Ego-butik – se bilderna

Ökad rörelseförlust för Boozt

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

Camilla Malmströms konkurs: "Butikerna är fortsatt öppna"

Lidl-butik vid gränsen försenas

Tillfälligt för solglasögonmärke

Bygghemma växer genom förvärv

De prisades under Retail Awards

Elektronikkedjan öppnar butik 171

Stark försäljning i Icabutikerna

Tradera i paketsamarbete med Postnord

Butik 144 för Jysk

Ica och Kivra i unikt kvittosamarbete

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.127