23948sdkhjf

Ica-handlaren till final i Mello

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Mikael Karlsson, handlare på Ica Supermarket Skurup, har skrivit låten ”I do” som framförs av Arvingarna i Melodifestivalen. I lördags stod det klart att låten tagit sig vidare till finalen på Friends Arena i Stockholm på lördag den 9 mars.

Hur känns det?

Det känns helt fantastiskt och overkligt. Det har varit väldigt omtumlade veckor. Först deltävling i Lidköping, för att sedan åka hem och byta om till Andra chansen. Nu är jag hemma och byter om igen. Jag har aldrig upplevt något liknande förut, säger Mikael Karlsson till Fri Köpenskap.

Det har blivit time out för dig i butiksdriften?

Japp, så har det blivit men tack och lov har jag fantastisk duktig personal som tagit hand om allt jobb medan jag får fokusera på att stryka skjortor.

Hur kom det sig att du blev låtskrivare?

Jag var med i ett lokalt band som trummis mellan 16 och 35. När vi lade ned bandet så saknade jag musiken väldigt mycket. Inte klubbarna och spelningarna men själva musiken. Det var då jag började skriva texter på allvar.

Hur kom låten ”I do” till?

Jag ville skriva en glad låt med mycket energi. Stort tack till Thomas ”Plec” Johansson som förfinat den. Jag hade bara spelat in den med gitarr och sång på min mobiltelefon. Det som kom ut efter han lagt händerna på den var helt fantastiskt. Stort tack också till Casper Janebrink och Nanne Grönvall som översatt texten till svenska.

Förstod du att detta var en hit?

Ja, någonstans visste jag det. Jag slutade aldrig att tro på låten, så jag jobbade jättehårt med att hitta någon som ville framföra den. Att det så småningom skulle bli Arvingarna med den energi och glädje de utstrålar kunde jag inte drömma om.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nätapoteket går som tåget

JC Penney på fallrepet – men förnekar konkursplaner

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Ska minska både takten på nya butiker och storleken på butikerna.

Videointervju: Viktigt ta hand om talangerna som rekryteras

Sportamore växer – men ökar förlusten

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Nyhetsbrev

Möbelkedjan Room i konkurs

Saknade kapital och kompetens för att starta näthandel.

Arkiv

Postnord återvände till förlust

Amazon misstänks för konkurrensbrott – granskas av EU

På nytt jobb
Byggmax värvar CFO från Addnode

Första böjbara träsugröret snart i handeln

Clas Ohlsons nätförsäljning dök

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

På nytt jobb
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Axfoods e-handelslyft

På nytt jobb
Hemmakväll får ny vd

Så ska turisterna lockas till designbutikerna

Designtorget bakom ny kartguide.

På nytt jobb
Vd-skifte på Gents

På nytt jobb
Hon ska bära Babybjörn

Weekday öppnar i Lund

Lindex + Boozt = sant

Handeln rasar – regeringen vill förbjuda mer plast

"Symbolfrågor utan praktisk påverkan".

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

På nytt jobb
Hon tar över Klarsynt

Nu är han ensam ägare till Gekås

Icas marknadsdirektör lämnar efter bara ett år

På nytt jobb
Lämnar ÖoB för Coop

Parfymutmanare stärker sig

Zalando skiftar till återvunnet

1 800 nya Amazonjobb i Frankrike i år

På nytt jobb
Ledningsskifte på Champion Norden

Ikea satsar på hemleverans av mat

TEKNIK
De ska placera Coop på den digitala kartan

Ica och Hemtex lanserar gemensamt varumärke

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.17