23948sdkhjf

Ica-handlaren till final i Mello

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Mikael Karlsson, handlare på Ica Supermarket Skurup, har skrivit låten ”I do” som framförs av Arvingarna i Melodifestivalen. I lördags stod det klart att låten tagit sig vidare till finalen på Friends Arena i Stockholm på lördag den 9 mars.

Hur känns det?

Det känns helt fantastiskt och overkligt. Det har varit väldigt omtumlade veckor. Först deltävling i Lidköping, för att sedan åka hem och byta om till Andra chansen. Nu är jag hemma och byter om igen. Jag har aldrig upplevt något liknande förut, säger Mikael Karlsson till Fri Köpenskap.

Det har blivit time out för dig i butiksdriften?

Japp, så har det blivit men tack och lov har jag fantastisk duktig personal som tagit hand om allt jobb medan jag får fokusera på att stryka skjortor.

Hur kom det sig att du blev låtskrivare?

Jag var med i ett lokalt band som trummis mellan 16 och 35. När vi lade ned bandet så saknade jag musiken väldigt mycket. Inte klubbarna och spelningarna men själva musiken. Det var då jag började skriva texter på allvar.

Hur kom låten ”I do” till?

Jag ville skriva en glad låt med mycket energi. Stort tack till Thomas ”Plec” Johansson som förfinat den. Jag hade bara spelat in den med gitarr och sång på min mobiltelefon. Det som kom ut efter han lagt händerna på den var helt fantastiskt. Stort tack också till Casper Janebrink och Nanne Grönvall som översatt texten till svenska.

Förstod du att detta var en hit?

Ja, någonstans visste jag det. Jag slutade aldrig att tro på låten, så jag jobbade jättehårt med att hitta någon som ville framföra den. Att det så småningom skulle bli Arvingarna med den energi och glädje de utstrålar kunde jag inte drömma om.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Cykelkraft i nya händer

Säljer i MQ

Nyhetsbrev

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Arkiv

Lyko till Femman

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Möss tvingade bort Granngården – nyöppnar i Karlssons tidigare lokaler

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Loomis köper Nokas värdehantering

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Bose stänger sina svenska butiker

XL Bygg Stenvalls förvärvar Lidbergs Trä

Rekordlåg framtidstro i handeln

Teknikmagasinet om konkursen:”Finns stark intressent”

Hoppas nu på att annan detaljhandelsaktör ska vara beredd att driva kedjan vidare.

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Apoteket in i Doktor24

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Här stänger Gamestop – 13 butiker bort redan i januari

1

Teknikmagasinet i konkurs

Här ökar Jula närvaron

Clas Ohlson backade i december

Asari till Kista

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Han ska driva Apotekets digitalisering

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

Oklart kring leksaksbutik på NK

Strategierna som ska stärka Cervera

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

Ikea köper Londongalleria

Två nya Dollarstore på gång

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.14