23948sdkhjf

Säljstart för Zalandos skönhetserbjudande i Sverige

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lanseras på ytterligare fyra marknader i vår.

På tisdagens lanseras Zalandos skönhetsavdelning i Sverige och Danmark och snart följer lanseringen av produktsegmentet i Frankrike och Belgien i slutet av marsoch Italien i april

I e-handlarens skönhetsbutik för den svenska marknaden erbjuds  fler än 6000 produkter från cirka 200 varumärken.

Det var i fjol som Zalando gav sig in i skönhetsvärlden med lansering av kategorini Tyskland, Österrike och Polen. Satsningen beskrivs av e-handlaren som lyckosam och e-handlaren menar, baserat på kundbeteende från de redan lanserade marknaderna, att tre av fem kunder som shoppar skönhetsprodukter även handlar mode

Vi vill vara startpunkten för mode och livsstil i Europa och lanserar därför idag skönhetskategorin i Sverige och Danmark. Vi kommer att erbjuda ett brett sortiment med skönhetsprodukter från både svenska varumärken som Estelle & Thild och Löwengrip och internationella varumärken som Estée Lauder och Clinique. Med skönhetskategorin vill vi  låta kunderna utveckla sin stil med de senaste globala skönhetstrenderna, säger Kenneth Melchior, chef för Zalando i norra  Europa i en kommentar.

Mer om: Zalando
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Heminredningsmärke i konkurs

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Nyhetsbrev

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Arkiv

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Direkten öppnar – Intersport stänger

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

176 miljoner till MQ

Fresks köper från XL

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Han är ny i Lek- & Babybranschen

Zetadisplay visar stark tillväxt

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Sjunde butiken för Dogman

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Här stänger Åhléns också

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Lidl-butik vid gränsen försenas

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.144