23948sdkhjf

Gardinföretag vill utveckla närvaron i butik

Lanserar nytt koncept för shop-in-shops.

Gardinföretaget Luxaflex lanserar ett shop-inshop-koncept, Gallery shops, i Sverige och först ut i nya samarbetet med branschaktörer var Kungsbacka som invigde en yta i butiken Markis. se i fjol. Därefter följer etablering hos butikerna Markis.se i Norrköping den 28 februari, Solklar i Löddeköpinge den 21 mars samt Hemhörnan i Kalmar i april.

– För Luxaflexprodukter med skräddarsydda gardin- och solavskärmningslösningar ser vi ett mervärde i att utveckla de fysiska butikerna, då många föredrar att se och känna på produkterna. Vid köp av solavskärmning och gardiner finns ofta ett behov av att göra en personlig bedömning av färger och kvaliteter och inte minst att få hjälp av en expert. Det krävs samtidigt investeringar och innovation för att locka kunderna bort från skärmen och till sina lokala butiker, och där vill vi vara med och påverka utvecklingen, säger Susanne Pernefors, marknadsansvarig på Luxaflex, i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078