23948sdkhjf

Santa Maria startar egen kryddmarknad

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Santa Maria vill lära sina kunder mer om kryddor och gå utanför vad de kan kommunicera i vanliga butiker och startar därför upp sin helt egna pop-up-butik i Mall of Scandinavia den 29 mars.

Läs också: Rusta poppar upp

Santa Maria kommer inte att sälja sina vanliga kryddburkar i butiken men kunderna kommer att kunna blanda och köpa sin egna kryddmix.

– Det huvudsakliga syftet är att visa upp våra kryddor och kunna förklara till exempel att det inte bara finns en sorts peppar, säger Eva Berglie, kommunikationschef på Paulig till Fri Köpenskap.

Butiken som är belägen precis utanför Ica Kvantum och Hemköp kommer att vara 30 kvadratmeter stor och anordna en rad olika aktiviteter indela i olika temaperioder för bland annat det mexikanska köket, påsken och skillnaden mellan torkade och färska örter.

– Vi vill utveckla svenskarnas användning av kryddor då vi är ganska försiktiga med kryddor i det här landet. Med provsmakningar, matlagning och andra aktiviteter kan vi göra saker som inte går att göra i vanliga butiker, säger Eva Berglie.

Pop-up-butiken kommer att vara öppen fram till och med den 26 maj och kommer under den tiden även att besökas Svenska Kocklandslaget som delar med sig av sina kunskaper. Butiken är den första pop-up-satsningen för Santa Maria i Sverige och om allt faller väl ut kanske det dyker upp liknande butiker på andra platser i landet.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Utmanaren släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Femte butiken för Hemcompaniet

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

City Gross in i conveniencebranschen: "Vi vill komma nära kunden"

Nyhetsbrev

Indiska lanserar barnkläder igen

Plockar in plagg till yngre barn.

Arkiv

Heminredningsmärke i konkurs

Zoobutikskedjan öppnar nytt

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Här är Årets Centrumutvecklare och Årets Stadskärna

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

Direkten öppnar – Intersport stänger

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Ny marknad för Jysk

Från Tele2 till Blocket

Fresks köper från XL

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

176 miljoner till MQ

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Zetadisplay visar stark tillväxt

Han är ny i Lek- & Babybranschen

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Från Nelly till Lyko

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

De är årets europeiska handlare

Ikea satsar på batteriföretag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.129