23948sdkhjf

Santa Maria startar egen kryddmarknad

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Santa Maria vill lära sina kunder mer om kryddor och gå utanför vad de kan kommunicera i vanliga butiker och startar därför upp sin helt egna pop-up-butik i Mall of Scandinavia den 29 mars.

Läs också: Rusta poppar upp

Santa Maria kommer inte att sälja sina vanliga kryddburkar i butiken men kunderna kommer att kunna blanda och köpa sin egna kryddmix.

– Det huvudsakliga syftet är att visa upp våra kryddor och kunna förklara till exempel att det inte bara finns en sorts peppar, säger Eva Berglie, kommunikationschef på Paulig till Fri Köpenskap.

Butiken som är belägen precis utanför Ica Kvantum och Hemköp kommer att vara 30 kvadratmeter stor och anordna en rad olika aktiviteter indela i olika temaperioder för bland annat det mexikanska köket, påsken och skillnaden mellan torkade och färska örter.

– Vi vill utveckla svenskarnas användning av kryddor då vi är ganska försiktiga med kryddor i det här landet. Med provsmakningar, matlagning och andra aktiviteter kan vi göra saker som inte går att göra i vanliga butiker, säger Eva Berglie.

Pop-up-butiken kommer att vara öppen fram till och med den 26 maj och kommer under den tiden även att besökas Svenska Kocklandslaget som delar med sig av sina kunskaper. Butiken är den första pop-up-satsningen för Santa Maria i Sverige och om allt faller väl ut kanske det dyker upp liknande butiker på andra platser i landet.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daniel Wellington vann – Ur & Penn tvingas förstöra klockor

Domen i Patent- och marknadsdomstolen kan inte överklagas.

Skånsk modekedja kan få norsk ägare

Ica-butik i centrala Stockholm lägger ned

Lindex ägarbolag byter vd

På nytt jobb
Nya landschefer hos 25-åriga hälsokedjan

Designtorgets vd Pål Kårfalk ny Sverigechef hos Life.

Så ser nya Rizzo ut

Har öppnat ny butik i Stockholm.

Nyhetsbrev

Butik 140 för optikkedjan

Arkiv
1

Postnord börjar med bostadsnära paketboxar

Söker efter nya leveranslösningar för e-handeln.

Bråda butiksöppningsdagar för Scorett

På nytt jobb
Duo till fastighetsrådgivare

Bauhaus tar hemleveranserna till Storstockholm

Nu vill de också handla mat på nätet

Blomsterlandet ökar närvaron i Skåne

Kappahl stramar åt – stänger butiker och minskar personalstyrkan

Ikea i pionjärsatsning på biobränsle till havs 

Nu drar elektronikkedjan upp tempot digitalt

Lågprisjättens e-handel lanserad

På nytt jobb
Vd-skifte hos Apoteksgruppen

Hon kliver in som vd efter en snabb karriär hos Apotekskedjan.

Ännu en butik stänger – här breder butiksdöden ut sig

TEKNIK
Googlesökningar blir erbjudanden i butikens skärmar

Digital skärmteknik ersätter de traditionella skyltarna.

Här expanderar Jysk

Coop-chef anklagas för trakasserier av 20 kvinnor – en försökte ta livet av sig

Sängkedja fortsätter satsa fysiskt – väljer Stockholmscentrum

Team Sportia-butik i konkurs

Willys tar över efter Coop – kan följas av Rusta

Ica fortsatte vinna marknadsandelar

Näthandlare tror på framtiden

NK-kvarter kan byggas ut och om

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

Tillfälligt för inredningsaktör

Nytt samarbete för kameraövervakning

Ska säljutbilda fler i Norden

Ikeas testkoncept läggs ned

Så sålde Clas Ohlson

Twilfit till Åhléns

Lantmännen och Granngården i utökat samarbete

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.121