23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M: Försäljningen steg med 4 procent

H&M:s försäljning steg med 4 procent i det första kvartalet, december-februari,  i det brutna räkenskapsåret 2018/2019, jämfört med samma kvartal året innan då försäljningstillväxten var oförändrad.

Försäljningssiffran är exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.
Enligt Infront Datas sammanställning av 14 estimat hade analytikerna i genomsnitt räknat med att försäljningen skulle öka med 3,9 procent.

I samband med sitt bokslut uppgav H&M att försäljningen under perioden 1 december till 28 januari beräknades ha ökat med 4 procent.
Försäljningen exklusive moms uppgick i kvartalet till 51.015 miljoner kronor (46.181). Analytiker hade räknat med 49.863 miljoner kronor, enligt Infront Data.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|