23948sdkhjf

Årets franchisekedja korad

Specsavers, Arken Zoo och Pressbyrån bland årets pristagare på Frannygalan.

Svensk Franchiseförening har delat ut priser under Frannygalan som ägde rum på Grand Hôtel i Stockholm.

Specsavers tilldelades utmärkelsen Årets Franchisekedja 2019 för att kedjan bland annat  imponerat juryn med god ekonomi, marknadsandelar och för att franchisetagarna uppges vara nöjda men också för kedjans sociala ansvar och arbete med kampanjer och marknadsföring.

Priset Årets Franchisetagare, som delas ut i samarbete med Marginalen Bank, gick till Elgiganten på Värmdö, utmärkelsen Framtidens Franschise gick till byggbranschföretaget Roofia, medan Anders Fernlund, forskare och doktor i franchise tilldelades utmärkelsen Årets FranchiseBragd.

Detaljhandelskedjan Arken Zoo tilldelades priset Årets Marknadsförare, som delas ut i samarbete med TBS Mediabyrå, för utvecklingen av marknadsföringskonceptet som bland annat handlar om "Tasstid".

Utmärkelsen Årets CFO, priset delas ut i samarbete med Azets, gick till Ulli Söderberg hos Svensk Fastighetsförmedling.

Pressbyrån tilldelades utmärkelsen Årets Nytänkare för att man utvecklat och kundanpassat verksamheten genom bland annat självkassor och mobila betalkassor.

Förutom det stora intresset att nominera pristagare är jag imponerad av den bredd av olika verksamheter som finns representerade bland finalisterna i de olika priskategorierna. Det bekräftar bilden av franchise som en växande och framgångsrik affärsmodell som förra året omsatte 292 miljarder kronor och sysselsatte 150 000 människor i Sverige, säger Johan Martinsson, vd Svensk Franchise i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065